ישנן שתי הבנות כלליות בכל נושא. האחת היא ההבנה הסיבתית החוקית והשניה היא המוסרית מדוע כך ראוי
יש מועקה בלתי מוסברת במניעה המכריחה את השלשלת הסיבתית לנהוג על פי חוקיה ללא שינוי
כשמתעלים למקום של הבנה מוסרית אז מושכים את כל השלשלת החוקית הסיבתית אל אור החיים
גם בצדדים הלאומיים של הקשר בין תורה לעם וארץ יש שלשלת סיבתית ודבר גורר דבר
על ידי דבקות בתורה וחוקיה עם ישראל זוכה להידבק במקור חייו ולהתברך בברכת ד' ואם לאו אז חלילה להיפך
מיד בחיבורנו לחוקי התורה אנו באים למקום נשמתי ועילאי יותר האומר לא רק ככה זה אלא כך ראוי שיהיה
החיבור הפנימי המוסרי לתורה מביא אותנו להתברכות אדירה בכל מישורי החיים והאומה ממשיכה להתחיות