ריבוי לימוד תורה מרומם את האדם גם אם הוא מתקשה בהבנת הלימוד ואף לא תמיד מבין את הפשט
כדי שפרטי תורה לא יעלמו באבוקת הכלליות יש צורך במסך שמאפשר להם להתגלות ואחר כך הכל נכלל באחדות אחת
כשהנשמה מגלה שהחיים הרוחניים מוכרחים להתחבר למעשה היא צמאה ללימוד המעשי אך הלימוד הרוחני אינו מוותר
כשיהודי שוקד על התורה מתוך אהבת האומה והרצון לדעת את תורתה של אומתו הרי הוא בא ללימוד תורה לשמה
כשיהודי שוקד על התורה הוא מקבל את התכונה והצורה הישראלית המיוחדת ובריבוי השוקדים מתמלאת האומה חיים
בתורה גנוז או חיינו הכלליים ולכן היא מאירה לא רק את צידנו הלאומי אלא גם את צידנו האוניברסלי באור מתוקן יותר
כשם שאדם בריא בנפשו אינו מסתפק בשאלה מדוע לחיות, כך אדם בריא בנפשו אוהב את התורה
לימוד משנה והלכה פסוקה מביא להתבססות ממשית של כל הלימוד המרקיע לשחקים
לפעמים יש געגוע עצום לתפילה ואז היא מכשירה את הלימוד אבל בלי לימוד אין כל טעם בתפילה
יש להתוות דרכים מדוייקות בדרך החכמה הפנימית שלא תהא למיסטיקה חלילה
הלימוד המעשי הוא בבחינת מזון לבנין גוף הנשמה והלימוד הרוחני הוא האויר לנשימה שהיא נושמת
כל התורה מסירה את האדם מרע ומחברת אותו לחלקו הרוחני העליון, אבל פנימיות תורה מאירה את האורה האלוקית בעוצמה יתרה
כשאדם מתרומם לשורש התורה, הפרטים שהוא לומד כאילו אינם חדשים לו אלא רק בבחינת הזכרת דבר ידוע
מי שזוכה לתשובה מאהבה שמביאה את התעוררות הנשמה זוכה לנביעה מעינית שמביאה להפריה עצומה בלימוד
לפי בהירות התשובה של האדם כך גם תהיה בהירות לימודו כי טהרה מוסרית היא חלק מהותי מכשרון ההבנה השכלית
לימוד תורה בקדושה מעדן את השכל והרצון גם יחד ומביא לזרימת חיות רוחנית בריאה בכל קצות מהותו של האדם