דוקא החכמות העולמיות ויראת שמים הטבעית השכלית הם החומר שיקבל צורה מרזי תורה ויבארם
דוקא בגלל החוצפה שגרמה להתעבות ההרגשה אנו יותר מצליחים לעסוק בהארות שכליות עליונות
מי שמצרף את לימוד הנגלה עם לימוד הנסתר הרי הוא ממתיק את הגבורה הנגלית בחסד הצפון
מי שכופה את יצרו ומכריח עצמו ללמוד גם פרטי נגלה עם צמאונו לרזי תורה מביא רחמים לעולם כולו
שינויים בסגנון שקידת התורה הרגיל הנובעים מצמאון טהור לרזי תורה אינם מבטלים תורה
כשלומדים רזי תורה בלי באור אבל בלב נאמן זה כמו ירידת גשמים קשה שאחר כך מביא תבואה טובה
כשלומדים בלב נאמן הדברים מתפרשים גם בשכל אבל עצם הרזים ישארו בלתי נתפסים ומעין עליון לשכל
כשאדם לומד סודות התורה ומרגיש שאינו אוחז בהם בהבנה בהירה בכל זאת הם מאירים את כל מהותו
כשהנשמה עייפה מעולם של אינטרסים צרים היא תמצא את חופשה בצלילה למעין העליון של רזי תורה
לימודי השכל הרגיל גורמים לפעמים להתעמעמות השכל הנשמתי אבל אין לתקן זאת על ידי בערות
לפני ששוקעים בקבלה צריך ללמוד בספרי אמונה בדרך השכל כספרי כוזרי רמב"ם ומהר"ל ואז קבלה מביאה להתעלות
גם מי שמתקשה בהבנת דקות החילוקים ברזי תורה יוכל לזכות לדבקות נשמתית בלימודו ועל ידי שכלו ישמר מטעויות
מאחר ורזי תורה באים ממקום נשמתי עליון יכולים הם להיכנס לכל הלבבות ובלבד שישמרו הלומדים על ענוה
גם אם יש גדולי תורה שמוצאים את מילוי ענינים בנגלה זה לא מוריד מערכך שענינך בלימוד פנימיות התורה
כשהאדם רואה שאינו מגיע ליראה וקרבה לד' אלא דוקא מהלימוד הפנימי אות הוא שבזה צריך לעסוק
לא בכל עת אפשר להגיע לגבהים רוחניים וכשאי אפשר אז יעסוק בנגלה ובמעשה וכשהנשמה פורצת יתן לה חופש
טוב ללמוד סתרי תורה כשהלימוד בא מתשוקה לקרבת ד' שאינה מוצאת את מילוייה בחלקי התורה האחרים