גם אם דקדוקי ההלכות מביאות בהתחלה יראה גדולה ודאגה בסופו של דבר הן מביאות ששון ושמחה
צריך יראה בלימודי פנימיות שלא להרס אבל אסור שהיראה תגרום שלא ללמוד אמונה
מי שיראתו כה גדולה עד כי היא מועכת את כוחותיו הנפשיים ידע להשתמש בה במידה ואת המותר יפנה למרץ של עשיה
יראת החטא צריכה להיות על עצמו וחוגו הקרוב אבל ברמה הציבורית יש גם מהלכים אלוקיים נשגבים מבינתנו
מי שיראתו חיצונית אבל ניחן ברכות רבה יעלה את יראתו ויזכה למדרגות נשגבות
יראת שמים רוממה מתגלה היא בנפש האדם בגבורה והגדלות שממלאות את ליבו
יראת שמים רוממה אבל פשוטה פותחת פתחים לנשגב ומחברת את עסקי העולם עם הנשגב
אחרי עזיבת יראת שמים מגלים שהחיים איבדו את ערכם ואז שבים ליראה עמוקה שמרוממת את החיים
כשדמיונות נפסדים באים על בסיס יראת שמים הנזק שלהם גדול בהרבה מהזיות אחרות
גם יראת שמים צריכה לקבל עליה עול יראת שמים ולעשות את מה שד' רואה כיראת שמים
ירא שמים אמיתי נעשה עניו ובזה נפתח הוא לקבל לתוכו את אור ד' אשר עושה אותו גיבור מלא חיים
בתחתית הנמוכה של בנין הרוח מוכרחים לשמור את יסוד יראת העונש, גם אם מדובר בקרטוב בלבד
יראת העונש היא כמו שתיל שהתחיל לצמוח בערוגה קטנה ואחר כך מעבירים אותו לערוגה גדולה יותר
אין לעזוב התשובה ליראת שמים בגלל תחושה של מחיקת האני להיפך יש להעמיק עד שיזכה לחיים חדשים
מי שעובד ד' מתקדם מתוך יראת הרוממות מעצימה ומחזקת ואינו צריך ליפול לפחדים מחלישים
כל ידיעה מצמצמת את הנושא הנלמד למוגבלות השכל, צמצום האור האלוקי לידיעה מוגבלת הוא צמצום של החיים
מקור היראה בפלא האדיר של החיבור בין האינסוף הבלתי נתפס לבין וודאות מציאותו והתגלותו בסופי
החכמה היותר עמוקה של המדעים בין בקודש ובין בחול היא היראה המכירה את שורש הכל