דוקא החכמות העולמיות ויראת שמים הטבעית השכלית הם החומר שיקבל צורה מרזי תורה ויבארם
דוקא בגלל החוצפה שגרמה להתעבות ההרגשה אנו יותר מצליחים לעסוק בהארות שכליות עליונות
ריבוי לימוד תורה מרומם את האדם גם אם הוא מתקשה בהבנת הלימוד ואף לא תמיד מבין את הפשט
לומדי הקבלה המוכשרים ללימוד זה ילמדו הלכה בדרך קצרה וזה וזה יעלה בידם
מי שמצרף את לימוד הנגלה עם לימוד הנסתר הרי הוא ממתיק את הגבורה הנגלית בחסד הצפון
כדי שפרטי תורה לא יעלמו באבוקת הכלליות יש צורך במסך שמאפשר להם להתגלות ואחר כך הכל נכלל באחדות אחת
מי שחש צמאון עצום ללימוד פנימיות כמו מזון בסיסי ליראת שמים, אינו צריך להמתין עם לימוד זה
מי שכופה את יצרו ומכריח עצמו ללמוד גם פרטי נגלה עם צמאונו לרזי תורה מביא רחמים לעולם כולו
כשהנשמה מגלה שהחיים הרוחניים מוכרחים להתחבר למעשה היא צמאה ללימוד המעשי אך הלימוד הרוחני אינו מוותר
מי ששוקע בפלפול כדי לשמוח לומד תורה לשמה, ומי שאינו מרגיש אור בפלפולים רחוקים יתגבר בכח כלליותה של תורה
שינויים בסגנון שקידת התורה הרגיל הנובעים מצמאון טהור לרזי תורה אינם מבטלים תורה
כשיהודי שוקד על התורה מתוך אהבת האומה והרצון לדעת את תורתה של אומתו הרי הוא בא ללימוד תורה לשמה
דברים קטנים הם קטנים ואין להציגם כגדולים אבל מאידך יש לראות את עומקם וחשיבותם לשלמות עץ החיים
כשלומדים רזי תורה בלי באור אבל בלב נאמן זה כמו ירידת גשמים קשה שאחר כך מביא תבואה טובה
כשיהודי שוקד על התורה הוא מקבל את התכונה והצורה הישראלית המיוחדת ובריבוי השוקדים מתמלאת האומה חיים
נשמה המוכשרת להתבוננות רוחנית צריכה לרומם את לימוד ההלכה ממיצריו אל הגדלות העליונה
כשלומדים בלב נאמן הדברים מתפרשים גם בשכל אבל עצם הרזים ישארו בלתי נתפסים ומעין עליון לשכל
בתורה גנוז או חיינו הכלליים ולכן היא מאירה לא רק את צידנו הלאומי אלא גם את צידנו האוניברסלי באור מתוקן יותר
הקב"ה מתגלה בכל דבר בבריאה וישרי לב זוכים להסתכלות האלוקית הזו, אבל אפילו אצלם הגילוי שבתורה גדול מכולם
כשאדם לומד סודות התורה ומרגיש שאינו אוחז בהם בהבנה בהירה בכל זאת הם מאירים את כל מהותו
כשם שאדם בריא בנפשו אינו מסתפק בשאלה מדוע לחיות, כך אדם בריא בנפשו אוהב את התורה
מי שעוסק ומשקיע בחלק בתורה שאינו מתאים לו עלול למצוא בתוכו נוגדנים לתורה שהוא לומד
כשהנשמה עייפה מעולם של אינטרסים צרים היא תמצא את חופשה בצלילה למעין העליון של רזי תורה
חכמי ארץ ישראל יאירו בתורתם בנשמתם את האור הגדול של הנשמה האלוקית המשוטטת על הררי ציון
לימוד משנה והלכה פסוקה מביא להתבססות ממשית של כל הלימוד המרקיע לשחקים
חדשנות בנויה על יראת שמים טהורה היודעת לחדש את החידושים הכי גדולים דוקא מתוך נאמנות
לימודי השכל הרגיל גורמים לפעמים להתעמעמות השכל הנשמתי אבל אין לתקן זאת על ידי בערות
הרבה מגואלי ישראל היו בהתחלה ענווים יותר מידי עד כדי כמעט פחדנות עד שהבינו שהגאולה תלויה בהם
לפעמים יש געגוע עצום לתפילה ואז היא מכשירה את הלימוד אבל בלי לימוד אין כל טעם בתפילה
השמחה בקיום פרטי ההלכה הדווקניים באה מתוך לימוד ובירור הלכה כך קונים תורה
לפני ששוקעים בקבלה צריך ללמוד בספרי אמונה בדרך השכל כספרי כוזרי רמב"ם ומהר"ל ואז קבלה מביאה להתעלות
צמאון הנשמה לרוחניות יכול להשתבר בכל דבר רוחני אבל צמאונה לשלמות הישראלית רק בתורה
חכמי ארץ ישראל מוכרחים להתגבר על כל המצוקות ולגלות את האור של תורת ארץ ישראל
יש להתוות דרכים מדוייקות בדרך החכמה הפנימית שלא תהא למיסטיקה חלילה
בנוסף להלכות רי"ף ילמד גם סדר קבוע בתנ"ך, אגדה, מדרש, מוסר, קבלה, גמרא, בירורי הלכה
גם מי שמתקשה בהבנת דקות החילוקים ברזי תורה יוכל לזכות לדבקות נשמתית בלימודו ועל ידי שכלו ישמר מטעויות
רק תורה מצילה את האדם מיצר הרע ומתבלת אותו עד שנעשה כח הפועל לקדושה
חכמי ארץ ישראל צריכים לקבל מוסר הפוך מכל גאוותני העולם מוסר שיוציאם מענוה פסולה
הלימוד המעשי הוא בבחינת מזון לבנין גוף הנשמה והלימוד הרוחני הוא האויר לנשימה שהיא נושמת
אחרי שלמד כיצד ללמוד ויודע לנתח סוגיה כראוי יפנה ללימוד הלכות רי"ף כדי להקיף ומתוך כך יחזור לסוגיות בעיון
מאחר ורזי תורה באים ממקום נשמתי עליון יכולים הם להיכנס לכל הלבבות ובלבד שישמרו הלומדים על ענוה
כשאדם לומד תורה הוא נפשו מתרכזת לתוך אוצר חייה ומתיישרת כפי שעשה אותה האלוקים והכל מתברך
רק בארץ ישראל יכולה התורה להתגלות כפי שהיא מעיין מים חיים המגלה ומאיר את הנשמה ומחבר את הכל
כל התורה מסירה את האדם מרע ומחברת אותו לחלקו הרוחני העליון, אבל פנימיות תורה מאירה את האורה האלוקית בעוצמה יתרה
צריך ללמוד כל סוגיה בעיון בלי לחץ על ההיקף אבל מאידך צריך לכוון ולתכנן להקיף את כל התורה כולה
גם אם יש גדולי תורה שמוצאים את מילוי ענינים בנגלה זה לא מוריד מערכך שענינך בלימוד פנימיות התורה
מי שקרוב במעשיו ברעיונו וברוחו לתורה זוכה לפתיחת שערי הלב ולתחושת החיים המאושרת הפנימית
בתורת חו"ל לא מתגלים החיים המקוריים הבאים ממעיין החיים וזה גורם לחוסר יכולת של הכללה
כשאדם מתרומם לשורש התורה, הפרטים שהוא לומד כאילו אינם חדשים לו אלא רק בבחינת הזכרת דבר ידוע
גם מי שניגש אל הלימוד בשכל עקום עלול למצוא יבשות וארסיות, אמנם אהבת קדושת התורה יכולה ליישרו
כשהאדם רואה שאינו מגיע ליראה וקרבה לד' אלא דוקא מהלימוד הפנימי אות הוא שבזה צריך לעסוק
העולם הרוחני העליון יורד אלינו על ידי התורה אבל בשביל זה צריך להרגיש חסרון ולרצות ואז זוכים
חכמי ארץ ישראל יכולים להיות ענקים הבאים מהכללים אל הפרטים ובלבד שיעסקו בפנימיות התורה
מי שזוכה לתשובה מאהבה שמביאה את התעוררות הנשמה זוכה לנביעה מעינית שמביאה להפריה עצומה בלימוד
הלומד לשם יהירות וקנטור מתיבשת לו תורתו בפניו ונעשית חסרת חיים ואף עלולה למלאו בארסיות
לא בכל עת אפשר להגיע לגבהים רוחניים וכשאי אפשר אז יעסוק בנגלה ובמעשה וכשהנשמה פורצת יתן לה חופש
השכל הקר נטול התחושה מייצר חיבור חלש ופירודי ויש צורך בתשובה אל החיים האלוקיים
מזיו הפנימיות יוכלו חכמי ארץ ישראל לפלפל בתורת הנגלה ולהגיע לבירור ההלכה בזריזות רבה
לפי בהירות התשובה של האדם כך גם תהיה בהירות לימודו כי טהרה מוסרית היא חלק מהותי מכשרון ההבנה השכלית
בלימוד המעשי גנוז טל החיים שמצוי במעשה המצוה עצמה עליה לומדים, וכך הלימוד מרחיב את המצוה והשפעתה
טוב ללמוד סתרי תורה כשהלימוד בא מתשוקה לקרבת ד' שאינה מוצאת את מילוייה בחלקי התורה האחרים
קיום התורה צריך לבוא מתגבורת כח החיים בנשמה ואז כל חלקי התורה מפעמים בשוה בלב האדם
מאורה של תורת ארץ ישראל עולם ההלכה יואר באור הפנימי וכל תחומי החיים יתחברו זה לזה
לימוד תורה בקדושה מעדן את השכל והרצון גם יחד ומביא לזרימת חיות רוחנית בריאה בכל קצות מהותו של האדם
כל אדם קרוא לעסוק בתחום המיוחד לו לפי אישיותו היחודית ובפרט בלימוד תורה יעסוק במה שמרומם את רוחו
העם צריך להאמין באמונה בהירה ונלהבת בחייו ובנטיותיו וללכת בהן בבטחה לאורה של תורה
תורת חוץ לארץ עסוקה בפרט ואילו תורת ארץ ישראל מעלה את כל הפרטים אל האור הגדול של הכלל
מי שזוכה לרוח הקודש רואה בעיניו איך שכל התורה שבעל פה לכל פרטיה היא הסתעפות רוחה הקדוש של האומה
איש הישראלי חייב להאמין בעצמו שבתוכו שוכנת נשמת אלוקים חיים ויושר אלוקי שוכן בנטיות חייו
תורת ארץ ישראל באורה המיוחד נדרשת במיוחד לדורנו כדי להראותו את האמת והבהירות והיפה והנשגב שבתורה
כשם שמתפעלים על דברים גדולים במציאות כך גם על דברים זעירים וכן הוא גם בלימוד תורה
מתוך גילוי אורה הפנימי האמיתי של תורה הולכים ועולים עם שקידת התורה ומידות טובות לרוח הקודש
תפקידו של התלמוד הבבלי להוריד את האור למחשכים הארציים לעולם השכל המוגבל
כשאור החיים אור הגאולה יפציע ויתחיל להאיר באורו תחזור תורה שבעל פה לינוק מתורה שבכתב ולהאיר באורה
יש ללמוד ולהבין ומתוך כך להרגיש את האור הכללי האלוקי השורה בתוכיות הפרטים הקטנים של תורה
בכל פרט מפרטי תורה גם כזה שנראה מאד קטן מסתתר ניצוץ כללי שעל ידו זוכה לומד תורה לשמה להגיע להשגות
כמו שהידע הכללי חשוב על אף שאין לו משמעות עיונית או מעשית מיידית כך גם כל פרטי תורה כולל הלכות דרך ארץ חשובים
בראיה הסקירתית הכוללת מתגלה אור תורה שבעל פה כזרימת החיים של האומה כולה
כשם שאי אפשר לכנסת ישראל להוציא את סגולותיה בלי ארץ ישראל כך היהודי זקוק לתורה
כשלומדים הרבה נסתר אז כל הנגלה מתחיל להאיר מאורו של הנסתר זו היא שיטת התלמוד הירושלמי
תורה שבעל פה יונקת בגניזה מן השמים אבל בגלוי מבנין ארץ ישראל מישיבת כל עם ישראל בכל ארצו עם כל מוסדותיו
לימוד תורה לשמה הוא לשם הגברת כוחה של כנסת ישראל לגילוי אורה הכללי הגנוז בנשמותינו ובכל פרט מפרטי התורה
כל פרט מפרטי תורה כשהיא נלמדת לשמה תובע את החייאתו משורשו הכללי להרוותו מטל התחיה העליון וזהו סוד הצמאון
התורה מתקיימת דוקא על ידי הדגשת חשיבות הערך של הדרך אל התכלית הרוחנית השלמה ושמירת האמצעיים
יכולת הראיה הפנימית והאמיתית בנויה על סקירה רחבה וכוללת של הפרטים כולם
אי אפשר לאדם לחיות ללא אור תורה וכל מי שיש בו חיים הרי זה בא מזכות אבות מכח התורה
במבט פנימי גם תורה שבכתב לא ניתנה אלא בשביל לגלות תורה שבעל פה אורם של ישראל
כשלומדים בעומק ובטהרה ומתמלאים מרוח האומה השוכן בתורה זה מחזק את כוחה של האומה והחיים הישראליים מתחזקים
מי שלומד תורה לשמה מתוך רצון לגלות אורה של כנסת ישראל זוכה לחסד עליון שישרה עליו ודרכו על כל העולם כולו
מי שחש את הצער של חסרון תורה שגורם לחסרון האור בנשמה בזה הוא כבר ממרק את סיגי נפשו וכשמתחיל ללמוד מרגיש התעלות
לא התכלית הרוחנית היא העיקר כי אם הדרך אל התכלית והדרך היא הפלא והחידוש הגדול של העולם
אין לקרוע את התורה משאר העולם שהרי קול ד' קורא בכח בשערי האורה הטבעיים המחוברים לתורה
עליונה היא תורה שבכתב מתורה שבעל פה בהתגלותן ושתיהן יחד בונות את צינור השפע של הברכה
לימוד תורה לשמה הוא לשם העשרת האומה בכוחות רוחניים גדולים ויחד עם זה מתגדלת ומתברכת נשמת הלומד
כשהלב מלא בדעת ד' הבאה מתוך פנימיות תורה אז דם החיים הרוחניים מגיע עד לפרטים הכי קטנים ורחוקים של תורה
ידיעה גולמית בתורה ללא ידיעת הפרטים יכולה לגרום למהומה פנימית על לא מאומה, וכשלומדים הפרטים הדעת מתיישבת
ידיעות רוחניות הן מדרגות חיים שצריך האדם לבוא אליהם על ידי עבודת הכנה שאי אפשר לוותר עליה
עמוק בתוך הנשמה האנושית שוכנת הנשמה הישראלית וכך בפנימיות של כל חכמה שוכנת התורה
תורה שבעל פה עוצבה בידי ד' על פי שורש רוחם האלוקי של ישראל והיא תורת ד' לא פחות מזו שבכתב
האור הגנוז במילים באותיות במנהגים ובהלכות של תורה מתרומם בלימוד התורה לפגוש את האור השורשי העליון
כל דבר בעולם מוכרח להיות מחובר לשורש שמימי שמחיה אותו וכך גם בתורה ורק אז היא מאירה ומשפיעה אהבה וחיים
כשלומדים בקדושה אמיתית זוכים לראות איך התורה על כל פרטיה מתפשטת ממקור נשמת חיי האומה
חוסר תורה הוא הגיהנום בעצמו כי חסרון התורה גורם להתמעטות הארת אור פני ד' לתוך נשמת האדם
הרוח היהודית החותרת לחיבור ארץ ושמים על ידי התורה היא המפרה את לימוד ההלכה ומעמידה את הפלפול
האורות הפנימיים צריכים לדרך ארץ שתוקדם להם בכל עניני תורה גם אלה שהם מעל הבנת השכל
תורה שבכתב שייכת לפנימיות התורה למידת התפארת המאירה אלינו מרחוק נוגעת לא נוגעת
הפרטים המעשיים של התורה מלבישים על הנשמה האלוקית של העולם המשכללת אותו בכל מישורי חייו
היסוד לעבודת הקודש הוא לדעת לקשור את התורה בהקב"ה על ידי חיבור פרטי התורה לאור הכללי המתגלה בפנימיות תורה
מי שמרגיל עצמו לראות את זריחת האור האלוקי בכל פרטי תורה זוכה ליכולת לפרש את כל התורה בפירוש שירי
לפעמים ביטול תורה ממחיש לעינינו את הקדושה והחיות שמקבלים מהתורה ומי שלא מרגיש מתיקות צריך לשוב לטבע הישראלי
עשית המצוות בפועל היא הכרחית למימוש הבטחת התורה שהאור יאיר עלינו עד שגם הגוים יודו בו
המוסר הטבעי מוכרח להקדים בזמן לפני לימוד תורה ורק כהוראת שעה מקדימים את הלימוד להכנה המוסרית
תורה שבעל פה ניתנה בהר סיני ובדיוק כמו זו שבכתב היא תורה נצחית שלעולם לא תשתנה
לכל אחד יש את האור המיוחד שמאיר אך ורק מהחיבור של נשמתו עם התורה ובזה הוא מגדילה ממש
כשלומדים תורה צריך לכוון אל אור התורה הכללי וללמוד מתוך אהבת הכל האצור וגנוז בפרט הנלמד
ביטול תורה הוא מושג יחסי לכל אחד לפי מדרגתו המיוחדת והתורה הראויה לו לפי תפקידו ויעודו הנשמתי
הסגולה האלוקית שבתורה היא עילאית יותר ויש להוקירה יותר מהתועלת המעשית של התורה כמשתמע מאמירת נעשה ונשמע
התורה אחוזה במעיין של נשמות ישראל היא השכינה הקדושה המלאה בכל הטוב לעולם כולו
כל סוגיה שמתבררת לנו אנו נבנים על ידה ובונים על ידה את העולם ואת היקום כולו ומחברים אותו לרצון ד'
כל דבר טוב בעולם נובע מן התורה והכל גנוז ברצון האמיתי והטוב של האדם שמגלה את אור התורה בתוך המציאות החומרית
מי שמוצא עצמו במצב של ביטול תורה חוסר יכולת להיפתח ולהיקשר אליה צריך לזהות היטב מהי הסיבה האמיתית לכך
לימוד יומי של גמרא רש"י ותוספות חשוב מאד ובעיון יש להמשיך לרא"ש רי"ף רמב"ם ושו"ע עם מפרשיו
מי שנשמתו חיה שומע הוא את קול אלוקים חיים מתוך כל חלקי התורה המתגלה באחדות אחת כתורה אחת שלמה
האור של האותיות מסייע לאדם להגיע להשגות גדולות בדומה לרכב המסיע את נוסעיו במהירות שמעבר ליכולת הליכתם
ארץ ישראל דורשת תעופה רוחנית הנמצאת בלימוד הרוחני. העומק הלימודי בעושר האגדה מכשיר את הנהגת הדור
לפעמים האורות המקיפים הכלליים מאירים כל כך בחזקה שקשה לשקוע בלימוד הפרטני אבל אחר כך לומדים בשמחה ובהבנה
לימוד אמונה חשוב כמו מוח לגוף. יש לחזור לפחות עשר פעמים. גדלות באה מלימוד תלמוד וראשונים כסדרם
השמחה שהתורה משמחת את האדם באה לא רק מאורן של האותיות הנקלט בנשמה אלא גם מהאור העלום המקיף אותן
הצטרף לרשימת התפוצה שלנו וקבל את השיעור השבועי והחוברות החדשיות לדוא"ל