עם ישראל הוא יצירה מיוחדת ויחודית שרק בכוחה לספר תהלת האינסוף הבלתי נתפס בשכל האנושי
עם ישראל הוא צינור השפע המושך את האור מן האינסוף ומצמצמו כך שיוכל להאיר לנבראים
מדרגת העולם כעת היא לעבוד מצד ההטבה שברצונו והמיוחדים מכוונים לאור העתיד
כח הגבורה העליונה של יוצר בראשית גנוז הוא בנשמת ישראל המהוים צינור חיים להתחדשות בריאת העולם
בעבודה מצד הטבת הבורא יש לזכור שההטבה מגלה את השלמות שבשורשה
עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל הם בעצם המשכיותה של הבריאה והתהוותה כל יום מחדש
האמונה גדולה מהשכל אבל אינה הפכו, אלא הבעת גדולת אינסוף בפנימיות הנשמה
זה לא משהו שאנחנו בוחרים. רוצים או לא רוצים לכך נוצרנו על מנת להחיות את כל העולמות וסעיפיהם
העובד מתוך הכרת האמת עובד מטעמים כלליים יותר ופותחים לו את השער הכללי
הגדולים לוקחים את היסוד הטבעי של האמונה ומזקקים אותו מעלים ניצוצות עד שהאמונה תאיר את כל העולם
עם ישראל יודע את הידיעה האלוקית לא רק פילוסופית אלא מתוך היכרות פנימית שעושה אותו לעד
מעל להכרת הטוב באה ההכרזה הגדולה האומרת זו האמת ואני מאמין בה
כדי להשיב את האמונה לחיי כל נשמה בישראל, צריכים לימוד אמונה בעמקות
העולם אינו יכול להתקשר אל הבורא הבלתי נתפס אלא על ידי עדותם של ישראל הבאה מתוך עצם זרימת חייהם
רק האמונה הגבוהה רשאית להנהיג את החיים, ורק היא תצליח לעשות זאת כראוי
עם ישראל מלא כל כולו באור הגבורה בה נברא העולם ואור התפארת הגנוז בתורה ומחבר העולמות
עיקר השאלה איננה אם העבודה לצורכו או לצורכנו אלא מה אמת תכלית החיים
אמונה גבוהה נותנת אומץ וגבורה, אמונה נמוכה מרככת, אבל מי שעוזב את האמונה יחלש
תוכן אור הגבורה והתפארת יש בו חיי חכמה חסד אהבת כל הבריות וחיי פאר מקדושים
תורה ומצוות צריכים כנפים שיעלו אותם למעלה והם היראה והאהבה
הקב"ה ברא את הכפירה כדי לטהר את האמונה מטעויותיה ולרוממה לאמונת חיים טהורה ואמתית
ישראל עומד הוא בקרן אורה זו של סיפור תהלת ד' בכל אשר הוא עושה בכל מישורי חייו
יש אנשים שכלפי חוץ הם חסרי אמונה, ועמוק בפנים הם מלאי אמונה, ומתוך אמונתם הפנימית והבלתי מודעת, הם עושים מעשים טובים וגדולים
בכל דורותיה כל דור לפי ענינו ותפקידו כולם עסוקים בסיפור תהלת ד' בדגש המיוחד שיועד לכל אחד מהם
העולם הולך ומתעלה וכפי שחכמתו מתעלה בלי גבול כך ואף יותר מכך הרצון
בקורת אנושית שכלית וחיצונית של התורה גם אם תהיה ישרה לא תצליח, משום שאין לה את התוך החי הנשמתי
הנוער הישראלי עם כל להט אש נעוריו רואה את עצמו מואר באור סיפור תהלת ד' ומכוין עצמו בהתאם
הענוה מכונת את רצוננו להיפתח ולקבל את רצון ד' שאינו אלא אור החיים ממש
הכרות האמונה העמוקות המתפשטות לכל עבר, הן שנותנות ערך לכל קנייני החיים והתרבות
אפילו הרכוש הישראלי והמאמץ להתעשר אינו אלא חלק מסיפור תהלת ד' כדי לתת כלים ליעוד האלוקי הזה
הענוה אינה השפלה עצמית שעלולה לגרום לחולשה אלא מבט רחב של חסד ואמת
כל המחשבות וההרגשות הנעלות ביותר צריכות להיקשר בסופו של דבר לאמונה התמימה הילדותית הנשגבת
ישראל מגלה לעולם את כבוד הבורא שהוא התגלות הערך של כל העולם כולו רוממותו ואושרו
בלי ענוה מחשיב האדם עצמו וחוצץ בין רצונו לרצון ד' אינו מוכן לחיבור גמור לד'
המצוות מציירות את אור האמונה במציאות הארצית, ובביצוען מצטייר הציור הטבעי בתוך נפשנו, ומאיר לעולם כולו
הידיעה האלוקית היא תכונת רוחנו ואמונתנו החזקה והיא אשר נותנת לנו את הקיום הנצחי הגובר על כל
כשאתה עושה למען ד' הוא לא צריך ממך כלום זה רק כדי לחבר רצונך לרצונו
חיי הכופר אינם חיים, כי אין בהם אידיאל, האמונה היא הכרחית לעצם חיי האדם
ידיעת הקודש האלוקי חרותה בעצמות נשמת ישראל ורוחו תובעת בטבעיותה את התגלות הידיעה הזו בעולם
רצון האדם אינו אלא ניצוץ מרצון ד' המתגלה בהויה כולה ובו הוא מוצא את מעין חייו
יש מי שמגיע לאמונה אמיתית בדרכים שאינן לגמרי אמיתיות, איך מתייחסים
ידיעת הקודש האלוקי מתגלה גם בתכנית מדינתו משום שהיא עצם חייו ואי אפשר להפריד את מדינתו ממנה
חיים שלמים צריכים הכרה בידיעת שלמות הבורא ואיתה הרצון הטוב בתורתו
לפעמים פרט קטן במעשיות האמונה נראה נלעג למי שאינו יודע שהאלוקים מתגלה גם בפרטים הקטנים
האמת האלוקית העליונה השורה בנשמת ישראל היא מקימה את היקום ומפגישה אותו עם קומתו הרוחנית
המציאות החומרית משדרת ידיעות, הידיעה היא שעושה את החיים, ידיעת ד' היא שיא החיות
אמונה תמימה אינה מחייבת השכלה, אבל המחונן בשכל, לא יוכל להגיע לאמונה טהורה ותמימה ללא דעת
על ידי האמת האלוקית העליונה השורה בישראל כל הנופלים העשוקים והרצוצים יקומו וינהרו ויאירו באורה
לא ההנאה האישית העיקר אלא הטוב והתיקון להויה כולה הבאה מעשיית נחת רוח לבורא
הכפירה היא כשרון המאפשר לנו לזכך את אמונתנו מכל הקליפות שדבקו בה, לזככה ולטהרה
גאולת ישראל בארצו היא זריחת אורם של ישראל אור סיפור תהלת ד' שיאיר ויגאל את העולם כולו
במעשים ובלימוד אמונה צריך לטהר את הכונה לעשות נחת רוח לפניו
אמונה שאינה זכה עלולה להביא למידות פגומות, אך הן עצמן דוחפות להזדככות למידות עילאיות
גם אם דקדוקי ההלכות מביאות בהתחלה יראה גדולה ודאגה בסופו של דבר הן מביאות ששון ושמחה
רוממות קרן ישראל במדינתו בארצו מביאה להתברכות האור האלוקי וגילויו במלא עוצמת גבורתו וברכתו העולמית
אף שיש דרכים נעלות יותר לעבודת ד' מאהבה אל תוותר על הכרת הטוב
השקפת העולם העתידית, אשר תראה את הטוב שבעולם נקי מכל רע, היא ההשקפה הישראלית כבר היום על ידי אמונה
צריך יראה בלימודי פנימיות שלא להרס אבל אסור שהיראה תגרום שלא ללמוד אמונה
הקב"ה מתגלה כאינסוף ברוך הוא השוכן בשמי שמים ויורד ומתגלה בתחתיות ארץ להחיות ולהאיר
האדם הישר והבריא משתוקק להכיר בטוב למיטיבו ובמיוחד למיטיב הגדול מכולם
אפילו אפיקורסים שבישראל, מלאים בתוכיותם באמונה, המתגלה בעיתות משבר
מי שיראתו כה גדולה עד כי היא מועכת את כוחותיו הנפשיים ידע להשתמש בה במידה ואת המותר יפנה למרץ של עשיה
התפארת המחברת את הכתר העליון האינסופי עם המלכות המתגלה בארץ שרויה היא בישראל
מי שזוכה לאמונה בגדלות, נשמתו מאירה באור של גבורה, המאיר את שכלו, ולבסוף את פעלו, עד מדרגת צדיק גוזר והקב"ה מקיים
יראת החטא צריכה להיות על עצמו וחוגו הקרוב אבל ברמה הציבורית יש גם מהלכים אלוקיים נשגבים מבינתנו
רק עם ישראל בנוי ומסוגל בכשרון אלוקי להגות את האמת החודרת של חיבור שמים וארץ
התרגל לראות את ד' דוקא בדבר בו אתה עסוק כי כעת דוקא בו מתגלה אליך הקב"ה
כשאדם זוכה להגיע על ידי התורה, לחסידות כללית פנימית, אור האמונה הטבעית מאיר בו
מי שיראתו חיצונית אבל ניחן ברכות רבה יעלה את יראתו ויזכה למדרגות נשגבות
בעם ישראל מתגלה זרוע ד' וגבורתו, פעולתו בעולם ומלכותו על כל, לטובת העולם כולו
אותם מילים שלוש פעמים ביום וכל תפילה חדשה לגמרי מצד עומק החיים הנובעים
אחרי שלב הלחץ וההיטהרות מגיע הזמן לשחרר מחדש את הנפש להאיר באורה
יראת שמים רוממה מתגלה היא בנפש האדם בגבורה והגדלות שממלאות את ליבו
יש מי שמכריח עצמו להיות בשמחה מתוך חובה מבלי שיבין מה טוב לו באמונה
ההיטהרות בנויה על איסוף קוי הרוח והנפש לנקודתם המקורית הטהורה
כל הלימודים כולם אינם אלא הרחבה של נקודת החיים האמונית השורשית ובה תלויה הצלחתם
יראת שמים רוממה אבל פשוטה פותחת פתחים לנשגב ומחברת את עסקי העולם עם הנשגב
דוקא החכמות העולמיות ויראת שמים הטבעית השכלית הם החומר שיקבל צורה מרזי תורה ויבארם
לימוד אמונה צריך להיות עם חקירות שכליות הבנות וידיעות זה לא לימודי אוירה
השכל והרצון במקורם טהורים ורק השתעבדותם לגוף היא שבלבלה אותם
חז"ל החמירו בענייני מידות וביטלו אפילו מצות עשה מחשש מראית עין של יוהרא
אחרי עזיבת יראת שמים מגלים שהחיים איבדו את ערכם ואז שבים ליראה עמוקה שמרוממת את החיים
דוקא בגלל החוצפה שגרמה להתעבות ההרגשה אנו יותר מצליחים לעסוק בהארות שכליות עליונות
בזמן הלימוד לא מתרגשים. הזמן הנכון להתרגשות הוא רק לאחר הלימוד כדי שלא להפריע לצלילות השכל
העבודה על המידות מביאה את ההרמוניה בין השכל הרצון המידות והמעשים
אם ברור לך שמעצתך הטובה יפול חברך למידה רעה אל תיתן לו עצה זו
כשדמיונות נפסדים באים על בסיס יראת שמים הנזק שלהם גדול בהרבה מהזיות אחרות
ריבוי לימוד תורה מרומם את האדם גם אם הוא מתקשה בהבנת הלימוד ואף לא תמיד מבין את הפשט
לומדי הקבלה המוכשרים ללימוד זה ילמדו הלכה בדרך קצרה וזה וזה יעלה בידם
מי שמצרף את לימוד הנגלה עם לימוד הנסתר הרי הוא ממתיק את הגבורה הנגלית בחסד הצפון
כל מי שחננו ד' בבינת לב לא ימצא קורת רוח אלא אם ילמד אמונה בעמקות
עבודת ד' מורכבת מידיעות שכליות שהופכות בעבודת האדם לחלק מהוויתו
האמונה היא המחשבה היותר עליונה שיורדת עד לפרטים הקטנים ביותר
גם יראת שמים צריכה לקבל עליה עול יראת שמים ולעשות את מה שד' רואה כיראת שמים
כדי שפרטי תורה לא יעלמו באבוקת הכלליות יש צורך במסך שמאפשר להם להתגלות ואחר כך הכל נכלל באחדות אחת
מי שחש צמאון עצום ללימוד פנימיות כמו מזון בסיסי ליראת שמים, אינו צריך להמתין עם לימוד זה
מי שכופה את יצרו ומכריח עצמו ללמוד גם פרטי נגלה עם צמאונו לרזי תורה מביא רחמים לעולם כולו
השווית מידותינו ופעולותינו למידותיו ומצוותיו יתברך פותחת שערינו לקבלת האור
מי שרוצה להתקדם רוחנית מוכרח לקבל את מרירות סם הריפוי והתיקון המידותי
כשאין ברירה ואין דרך אחרת לקיום מצוה מסויימת מותר לומר הצריך לשם כך
אמונה יראה ואהבה ביסודם פונים לד', ומשם מאירים לכל שאר העניינים
כשהנשמה מגלה שהחיים הרוחניים מוכרחים להתחבר למעשה היא צמאה ללימוד המעשי אך הלימוד הרוחני אינו מוותר
מי ששוקע בפלפול כדי לשמוח לומד תורה לשמה, ומי שאינו מרגיש אור בפלפולים רחוקים יתגבר בכח כלליותה של תורה
שינויים בסגנון שקידת התורה הרגיל הנובעים מצמאון טהור לרזי תורה אינם מבטלים תורה
האיסור לדבר דיבורי גאוה הוא מצד עצם הדיבור הרע ולא רק משום שיביא לגאוה
יהודי נולד מאמין משורש יצירתו. האמונה אינה שאלה של יש או אין אלא ענין של חיבור
ירא שמים אמיתי נעשה עניו ובזה נפתח הוא לקבל לתוכו את אור ד' אשר עושה אותו גיבור מלא חיים
כשיהודי שוקד על התורה מתוך אהבת האומה והרצון לדעת את תורתה של אומתו הרי הוא בא ללימוד תורה לשמה
דברים קטנים הם קטנים ואין להציגם כגדולים אבל מאידך יש לראות את עומקם וחשיבותם לשלמות עץ החיים
כשלומדים רזי תורה בלי באור אבל בלב נאמן זה כמו ירידת גשמים קשה שאחר כך מביא תבואה טובה
ארץ ישראל היא אדמה, אבל שונה. למה כל גבעה הכי קטנה כאן מעניינת את כל העולם?
מטרתן של סייגות התורה לא רק להרחיק מעבירה אלא גם לשלול מעשים שיש בהם מטעם העבירה עצמה
ההולך בדרך הטוב אינו נבהל מחסרונותיו המתגלים בהשתלמותו, הפחדן מדחיקם בגאוה הזויה
בתחתית הנמוכה של בנין הרוח מוכרחים לשמור את יסוד יראת העונש, גם אם מדובר בקרטוב בלבד
כשיהודי שוקד על התורה הוא מקבל את התכונה והצורה הישראלית המיוחדת ובריבוי השוקדים מתמלאת האומה חיים
נשמה המוכשרת להתבוננות רוחנית צריכה לרומם את לימוד ההלכה ממיצריו אל הגדלות העליונה
כשלומדים בלב נאמן הדברים מתפרשים גם בשכל אבל עצם הרזים ישארו בלתי נתפסים ומעין עליון לשכל
ארץ ישראל היא אדמה עם נשמה, המגיבה למעשי היושבים עליה, המשמעות המעשית היא אדירה
כשתאות ריגושי הגוף נגמרת מתחילים לחפש ריגושים רוחניים דוגמת שכרות וגאוה הזויה
בתורה גנוז או חיינו הכלליים ולכן היא מאירה לא רק את צידנו הלאומי אלא גם את צידנו האוניברסלי באור מתוקן יותר
הקב"ה מתגלה בכל דבר בבריאה וישרי לב זוכים להסתכלות האלוקית הזו, אבל אפילו אצלם הגילוי שבתורה גדול מכולם
כשאדם לומד סודות התורה ומרגיש שאינו אוחז בהם בהבנה בהירה בכל זאת הם מאירים את כל מהותו
הארץ היא ארץ חיינו, היא חלק מעצמותנו ממש, קיום החיים הישראליים תלוי בה
הקב"ה נקרא צבאות על שם ישראל והצבאיות הזו קשורה להתחדשות העולם על ידי נשמות ישראל
הדרך להתעלות לחיי הטוב מצריכה בינה עמוקה ביחודיות כל נשמה ונשמה
כל דבר במקומו הנכון מעניק נחת אבל מחפשי הריגושים מדמיינים שמהומת התאוות היא הנכספת
יראת העונש היא כמו שתיל שהתחיל לצמוח בערוגה קטנה ואחר כך מעבירים אותו לערוגה גדולה יותר
כשם שאדם בריא בנפשו אינו מסתפק בשאלה מדוע לחיות, כך אדם בריא בנפשו אוהב את התורה
מי שעוסק ומשקיע בחלק בתורה שאינו מתאים לו עלול למצוא בתוכו נוגדנים לתורה שהוא לומד
כשהנשמה עייפה מעולם של אינטרסים צרים היא תמצא את חופשה בצלילה למעין העליון של רזי תורה
חכמי ארץ ישראל יאירו בתורתם בנשמתם את האור הגדול של הנשמה האלוקית המשוטטת על הררי ציון
אנחנו והארץ נושמים ביחד את נשימותינו. רק כך אנו זוכים לאור ד' ומתגלה עלינו כבוד ד'
בכל יום מתחדש העולם ונברא מחדש בגבורתו של יוצר בראשית המתגלה דרך נשמות ישראל
חכמת האמונה בעומקה מתרחשת בעצמות הנשמה שאף אחד אחר לא יחיה אותה במקומך
בשונה מהמלאכים זכה האדם לעצב את חווית חייו ומעלתם בהשתדלותו המשפיעה על הכל
אין לעזוב התשובה ליראת שמים בגלל תחושה של מחיקת האני להיפך יש להעמיק עד שיזכה לחיים חדשים
לימוד משנה והלכה פסוקה מביא להתבססות ממשית של כל הלימוד המרקיע לשחקים
חדשנות בנויה על יראת שמים טהורה היודעת לחדש את החידושים הכי גדולים דוקא מתוך נאמנות
לימודי השכל הרגיל גורמים לפעמים להתעמעמות השכל הנשמתי אבל אין לתקן זאת על ידי בערות
הרבה מגואלי ישראל היו בהתחלה ענווים יותר מידי עד כדי כמעט פחדנות עד שהבינו שהגאולה תלויה בהם
חזרתנו לארץ ישראל היא בעצם חזרה לחיים אבל עוד לא סיימנו את מהלך תחייתנו
מלחמה היא לא דבר רצוי, אבל כשאין ברירה, היא מנקה ומתקנת את העולם
ארץ ישראל היא תנאי הכרחי לחידוש העולם על ידי ישראל ולכן לאומיותנו מחוברת אליה בדוקא
אין אפשרות להעביר חכמה זו. כל אחד צריך לעבור את התהליך של העיון וההבנה בעצמו
החיים הם חסד מהבורא הרגשת החיים היא הרגשת מציאות המתחזקת מחוויות טובות
גדולי האהבה יונקים מהמעין האהבה האלוקי, ואור אהבתם מתפשט על כל ההויה, ומצמיח כל טוב
צדיק שמתגאה בשל גאות ד' שבליבו הוא קודש קודשים ואין לו לקבל תוכחות מוטעות וליפול לענוה פסולה
מי שעובד ד' מתקדם מתוך יראת הרוממות מעצימה ומחזקת ואינו צריך ליפול לפחדים מחלישים
לפעמים יש געגוע עצום לתפילה ואז היא מכשירה את הלימוד אבל בלי לימוד אין כל טעם בתפילה
השמחה בקיום פרטי ההלכה הדווקניים באה מתוך לימוד ובירור הלכה כך קונים תורה
לפני ששוקעים בקבלה צריך ללמוד בספרי אמונה בדרך השכל כספרי כוזרי רמב"ם ומהר"ל ואז קבלה מביאה להתעלות
צמאון הנשמה לרוחניות יכול להשתבר בכל דבר רוחני אבל צמאונה לשלמות הישראלית רק בתורה
חכמי ארץ ישראל מוכרחים להתגבר על כל המצוקות ולגלות את האור של תורת ארץ ישראל
תורת ישראל היא בעיקר המשכה של היצירה חידוש מעשה בראשית בכל יום על ידי לימודה בישראל
מי שאינו לומד אמונה ומידות, כמו עוצם עיניו ומוליך עצמו באפלה
כל מידה מורכבת ממספר יסודות, הכרת יסודות הגאוה תאפשר לצאת ממנה בהצלחה
צריך להתאמץ ואף לסבול ולאהוב הבריות, ובפרט המוכשרים בבני אדם, שתורמים להתפשטות אור ד' גם בלי לדעת
לפעמים צריך לדעת להשתמש בגאוה של קדושה ולראות דוקא את כל הטוב שיש בתוך עצמו ולהתחזק
כל ידיעה מצמצמת את הנושא הנלמד למוגבלות השכל, צמצום האור האלוקי לידיעה מוגבלת הוא צמצום של החיים
יש להתוות דרכים מדוייקות בדרך החכמה הפנימית שלא תהא למיסטיקה חלילה
בנוסף להלכות רי"ף ילמד גם סדר קבוע בתנ"ך, אגדה, מדרש, מוסר, קבלה, גמרא, בירורי הלכה
גם מי שמתקשה בהבנת דקות החילוקים ברזי תורה יוכל לזכות לדבקות נשמתית בלימודו ועל ידי שכלו ישמר מטעויות
רק תורה מצילה את האדם מיצר הרע ומתבלת אותו עד שנעשה כח הפועל לקדושה
חכמי ארץ ישראל צריכים לקבל מוסר הפוך מכל גאוותני העולם מוסר שיוציאם מענוה פסולה
מי שאינו יודע מה זו נשמה, איך ידע לאהוב את ארץ הנשמתיות
מאות רבות של שנים לא נלחמנו. ממי ניקח דוגמא והשראה? מגיבורי ישראל שבתנ"ך
אנחנו מחדשי העולם וברור אם כן שאיננו עוזבים את הגוף הפרטי והלאומי שחידשנו אלא מנצחים אותו
בלי דעת והבנה לא נוכל לבנות מידות טובות של קרבה תמידית לד'
שכנת הענוה שיש להרחיקה היא מידת העצבות אבל שורשן שונה לגמרי
מי שלא קיבל מגדולים עלול לטעות ולחשוב שיהדות אינה אוהבת גוים. ובאמת אי אפשר להגיע לאהבת ישראל אמיתית ללא אהבת גוים
יש לבחון היטב במעמקי הנפש אם מדובר בגאוה פסולה או באור ד' שמאיר בתוך ליבו ומחזקו
מקור היראה בפלא האדיר של החיבור בין האינסוף הבלתי נתפס לבין וודאות מציאותו והתגלותו בסופי
הלימוד המעשי הוא בבחינת מזון לבנין גוף הנשמה והלימוד הרוחני הוא האויר לנשימה שהיא נושמת
אחרי שלמד כיצד ללמוד ויודע לנתח סוגיה כראוי יפנה ללימוד הלכות רי"ף כדי להקיף ומתוך כך יחזור לסוגיות בעיון
מאחר ורזי תורה באים ממקום נשמתי עליון יכולים הם להיכנס לכל הלבבות ובלבד שישמרו הלומדים על ענוה
כשאדם לומד תורה הוא נפשו מתרכזת לתוך אוצר חייה ומתיישרת כפי שעשה אותה האלוקים והכל מתברך
רק בארץ ישראל יכולה התורה להתגלות כפי שהיא מעיין מים חיים המגלה ומאיר את הנשמה ומחבר את הכל
ארץ ישראל פותחת שערי הלב ללימוד פנימיות התורה, ומאידך, לימוד פנימיות מזריח את אורה של הארץ
עזבנו את הפוליטיקה העולמית כל זמן שכדי לנהל ממלכה היה צורך ברשעה וברבריות, עכשיו חזרנו
מרכז החיים שלנו הוא בקודש העליון האינסופי ואנו נולדים ממנו בהשתלשלות הדרגתית מקודש לאמת ולאמונה
היצר הטוב והיצר הרע יצירה אחת היא מידי אל עולם הכל נעשה ברצונו והכל עולה במעלות הקודש
הקביעה האלוקית של המידות בטבע אף שאינן מכוונות עד לפיתוחן, היא כדי שלא יאבדו לאחר תיקונן
שכנות הגבורה שיש להרחיקן הן הכעס הגאוה הנקימה ועוד יש לנסר את הגבורה ולא לוותר עליה
אהבת הטוב שבאדם, גם אם הוא מושחת, תחזק את שנאת הרע שבו, ותביא אותו עצמו להתעורר לתיקון
הערכה אמיתית מורכבת הן מנקודות טובות, והן מפחות טובות, ומהטובות יש להעיר את הרדומות
החכמה היותר עמוקה של המדעים בין בקודש ובין בחול היא היראה המכירה את שורש הכל
כל התורה מסירה את האדם מרע ומחברת אותו לחלקו הרוחני העליון, אבל פנימיות תורה מאירה את האורה האלוקית בעוצמה יתרה
צריך ללמוד כל סוגיה בעיון בלי לחץ על ההיקף אבל מאידך צריך לכוון ולתכנן להקיף את כל התורה כולה
גם אם יש גדולי תורה שמוצאים את מילוי ענינים בנגלה זה לא מוריד מערכך שענינך בלימוד פנימיות התורה
מי שקרוב במעשיו ברעיונו וברוחו לתורה זוכה לפתיחת שערי הלב ולתחושת החיים המאושרת הפנימית
בתורת חו"ל לא מתגלים החיים המקוריים הבאים ממעיין החיים וזה גורם לחוסר יכולת של הכללה
הדילמה הגדולה והנוראה, שעמדה בפני עמך ישראל, כשעלתה הציונות החילונית
נשמת כלל ישראל היא נשמה אחת ממש והיא הנותנת לנו את האחדות המלאה היחודית רק לנו
העולם ומלואו מלא בהמתנה ובציפייה נסתרת לגילוי אורם של ישראל גם אם נראה להיפך
כל מה שיש בעולם נובע מגבורת הבורא שמאירה מתוכנו ועל כן אנו מלאים רחמים על כל
ההבנה של עומק המילים בנויה על התאחדות הוויתית עם משמעותן הפנימית
לא די להתלהב ממידה טובה צריך גם גבורה נפשית להעמיק ולהתמיד בתיקונה הארוך
לפעמים יש סתירות לאהבה. אז נדרש זיכוך של האהבה, והתעלות אל האהבה העליונה האוהבת הכל מצד שורש הכל
אין להפסיק שום לימוד או עשיית טוב בשל חשש מגאוה, עשה טוב ושהגאוה תברח
כשאדם מתרומם לשורש התורה, הפרטים שהוא לומד כאילו אינם חדשים לו אלא רק בבחינת הזכרת דבר ידוע
גם מי שניגש אל הלימוד בשכל עקום עלול למצוא יבשות וארסיות, אמנם אהבת קדושת התורה יכולה ליישרו
כשהאדם רואה שאינו מגיע ליראה וקרבה לד' אלא דוקא מהלימוד הפנימי אות הוא שבזה צריך לעסוק
העולם הרוחני העליון יורד אלינו על ידי התורה אבל בשביל זה צריך להרגיש חסרון ולרצות ואז זוכים
חכמי ארץ ישראל יכולים להיות ענקים הבאים מהכללים אל הפרטים ובלבד שיעסקו בפנימיות התורה
בלי ללמוד פנימיות תורה, גם אנשי תורה ואפילו גדולים, אינם יודעים להכיר בערכה האמיתי של הארץ
הרבה טוב יש בגוים, אך יש גם שעדין לא תוקן, וזה מתפרץ במלחמות
אור ד' אחד חי ממש בקרבנו בתוכנו. זהו מקור האור שמאיר את השכינה בתוכנו ובכוחה אנו מייחדים את הכל
העולם מחכה לחיבור הישראלי אל האינסוף המביא את שפע האור והברכה לכל העולם כולו
הטוב מבחין את הרע והרע מעמיק את הטוב הניגודים רק מרחיבים ומעמיקים את מציאות הטוב
כדי להצליח בלימודי אמונה יש לדעת שהמילים אינן נושאות את מלוא עומק משמעותן
כדי לנסר מידה טובה משכנתה יש להעמיק בציור מהות כל מידה ולהבחינה ממידות שכנות
גם אם משפילים אותך אל תיגע בגאוה ואל תיכנס אף פעם לפינות הקטנוניות של החיים
מי שזוכה לתשובה מאהבה שמביאה את התעוררות הנשמה זוכה לנביעה מעינית שמביאה להפריה עצומה בלימוד
הלומד לשם יהירות וקנטור מתיבשת לו תורתו בפניו ונעשית חסרת חיים ואף עלולה למלאו בארסיות
לא בכל עת אפשר להגיע לגבהים רוחניים וכשאי אפשר אז יעסוק בנגלה ובמעשה וכשהנשמה פורצת יתן לה חופש
השכל הקר נטול התחושה מייצר חיבור חלש ופירודי ויש צורך בתשובה אל החיים האלוקיים
מזיו הפנימיות יוכלו חכמי ארץ ישראל לפלפל בתורת הנגלה ולהגיע לבירור ההלכה בזריזות רבה
יצירה ישראלית אמיתית אפשרית רק בארץ ישראל. רק כאן המעיין המקורי נובע
לכל עם, יש אור מיוחד שמתעמק עוד יותר במלחמותיו, ואז מתלטש האור המקביל אצל ישראל
המשפט הישראלי בנוי על השראת השכינה ששורה על הדיין הסמוך ובו מתגלה האחדות האלוקית שלנו
הבורות התורנית הנוראה השוררת במדינת ישראל היא אשר מונעת מאיתנו למלא את תפקידנו האלוקי
ההכרה העולמית אלוקית חובקת באהבה את כל ומתנשאת בגבורה על כל, מלאה ענוה עם כל ורחמים על כל
התיקון מתחיל בידיעת המידות והתלבשות הנפש בהן ובנסירתן ממידות שכנות בלתי רצויות
אנשי תבונה ילמדו את העם על מהות כוחותיו העמוקים ויעזרוהו להוציא כוחותיו לפועל
על פי יעודו ועצמותו, אוהב יהודי אמיתי, את כל האומות כולן, ושונא רק את הרשעה
סילוק הגאוה מן הלב פותח אותו לענוה למחשבות של תורה לבירור הלכה להתענגות על ד' ולאויר סביבתי נקי
לפי בהירות התשובה של האדם כך גם תהיה בהירות לימודו כי טהרה מוסרית היא חלק מהותי מכשרון ההבנה השכלית
בלימוד המעשי גנוז טל החיים שמצוי במעשה המצוה עצמה עליה לומדים, וכך הלימוד מרחיב את המצוה והשפעתה
טוב ללמוד סתרי תורה כשהלימוד בא מתשוקה לקרבת ד' שאינה מוצאת את מילוייה בחלקי התורה האחרים
קיום התורה צריך לבוא מתגבורת כח החיים בנשמה ואז כל חלקי התורה מפעמים בשוה בלב האדם
מאורה של תורת ארץ ישראל עולם ההלכה יואר באור הפנימי וכל תחומי החיים יתחברו זה לזה
שכינה שורה רק על חכם עשיר (השמח בחלקו..) וגם גיבור!!
חוזרים לישראליות, ובזה דוקא נעשים אוניברסליים, והעולם כולו מתברך
חוזר לנו צבענו העצמי, חוזרת החכמה והגבורה, הכוחות כולם מתפתחים ופורחים
ישנן שתי הבנות כלליות בכל נושא. האחת היא ההבנה הסיבתית החוקית והשניה היא המוסרית מדוע כך ראוי
הכל אבל הכל מחובר אצלנו לקודש כולל הקנין העושר והכבוד ואפילו הממשלה בישראל
תפקיד עם ישראל לטהר את העולם כולו מכל מחשכיו מכל הצער והסבל לעשותו מאושר
ההכרה העולמית אלוקית הכוללת כל נובעת מהאמת האלוקית שבתוכנו שהיא יסוד קיומנו וגבורתנו
יש לנו כשרון לחכמה נבואה ועוד ואנו שקועים בקטנות מוחין שעוצרת אותנו מלהתפתח
אדם שנותן לטרדות לטרדו, עוצר את זרם אהבתו לכל, אבל סופה שתפרוץ מתוכו
לימוד תורה בקדושה מעדן את השכל והרצון גם יחד ומביא לזרימת חיות רוחנית בריאה בכל קצות מהותו של האדם
כל אדם קרוא לעסוק בתחום המיוחד לו לפי אישיותו היחודית ובפרט בלימוד תורה יעסוק במה שמרומם את רוחו
העם צריך להאמין באמונה בהירה ונלהבת בחייו ובנטיותיו וללכת בהן בבטחה לאורה של תורה
תורת חוץ לארץ עסוקה בפרט ואילו תורת ארץ ישראל מעלה את כל הפרטים אל האור הגדול של הכלל
הנאמנות לעצמנו ולרעיונותינו מתחזקת דוקא בארץ ישראל שאורה הטהור מאיר לנשמתנו
התרבות האירופית ערב מלה"ע ה-1, קרסה בשפיכות הדמים הנוראה, וקרנם של ישראל עלתה
יש מועקה בלתי מוסברת במניעה המכריחה את השלשלת הסיבתית לנהוג על פי חוקיה ללא שינוי
היוונים הרגישו שבסמיכת הדיינים מסתתר כוח סגולתנו ונלחמו נגדה ור' יהודה בן בבא מסר נפשו להמשיכה
לא מוותרים על שום דבר לא בחומר ולא בפוליטיקה ולא בשום דבר את הכל מעלים קומה
שטחיות הכרתנו את עצמנו היא שגורמת לנסיונות הגאולה להתמסמס מחוסר עומק וחיבור למעיין החיים
אין להתעלם מכוחות שבתוכנו הם פועלים פעולתם בהכרח ומוטב שנפתח אותם נכון
מאחר והתורה היא הקשר אל שורש עצמותנו, אי אפשר שלא לאהוב את התורה
כשאדם משתוקק להסרת הגאוה מליבו, שונאיו נעשים לו אוהבים בלבבם
מציאת הערך האלוקי של כל בריה מגלה את אור ד' שבכל פינה ויביא את הגאולה לעולם
מי שזוכה לרוח הקודש רואה בעיניו איך שכל התורה שבעל פה לכל פרטיה היא הסתעפות רוחה הקדוש של האומה
איש הישראלי חייב להאמין בעצמו שבתוכו שוכנת נשמת אלוקים חיים ויושר אלוקי שוכן בנטיות חייו
תורת ארץ ישראל באורה המיוחד נדרשת במיוחד לדורנו כדי להראותו את האמת והבהירות והיפה והנשגב שבתורה
חשיבותו של הדמיון עצומה. בלעדיו אי אפשר לחשוב. הדמיון של ארץ ישראל נקי וטהור
התמוטטות התרבות האירופית, גילתה כמה זקוק העולם לבנין עם ישראל ותרבותו
כשמתעלים למקום של הבנה מוסרית אז מושכים את כל השלשלת החוקית הסיבתית אל אור החיים
בתחילת יסוד המשפט בישראל מלמד משה רבינו שהמשפט אצלנו הוא בעצם דרישת אלוקים
העולם אינו מסוגל כעת לחיות כמו עם ישראל באור ד' האחד והמקיף אנו נביאו להסתגל לכך
מחוסר הכרה עמוקה בסופו של דבר הנסיונות נרקבים ועל החסרון קם עולם חדש עמוק וחי
גם אם מדובר במדרגה שאתה ראוי לה, כל עוד לא הגעת אליה אל תתנהג כמו מי שכבר הגיע
אהבת ד' היא אהבה עצמית טבעית, אהבת שורש החיים ועצמותם. אי אפשר לא לאהוב את ד'.
הגאוה פוגמת את הרצון ויש להתנקות ממנה כדי לאפשר לטוב האלוקי להכנס לתוך הרצון
הבריחה מכבוד חיצוני מישבת דעתו של אדם ומביאה לו את הכבוד הפנימי את אור ד' בתוכו ממש
כשם שמתפעלים על דברים גדולים במציאות כך גם על דברים זעירים וכן הוא גם בלימוד תורה
מתוך גילוי אורה הפנימי האמיתי של תורה הולכים ועולים עם שקידת התורה ומידות טובות לרוח הקודש
תפקידו של התלמוד הבבלי להוריד את האור למחשכים הארציים לעולם השכל המוגבל
אינו דומה ישראלי שיצא לחו"ל בטעות או בהכרח, ליהודי שגר בחו"ל. למה?
בנין האומה בארץ הוא גם התגלות רוחה, הרוח המלא באור ד', בארץ
גם בצדדים הלאומיים של הקשר בין תורה לעם וארץ יש שלשלת סיבתית ודבר גורר דבר
רק באדמת ארץ ישראל בה סגולתנו הנשמתית מתגלה זורחת גם סגולת השראת השכינה שבמשפט
האמונה הטהורה בד' אחד היא לא רק ענין פילוסופי אלא מקור החיים הטהורים השופעים בישראל
ישראל מכיר את התרבויות העולמיות אורם ומחשכיהם וכמו שניצח את האלילות כך ינצח את החושך הקל יותר
הכרה חודרת ופנימית בישראל תשחרר את התפיסה ותביא את כולנו לפריחת חיים ולעליית קומה
אל תבקש הכל כאן ועכשיו עבוד והתקדם במעשיך מלמטה ומהשמים יעזרו לך להתעלות
האהבה לד', עולה מתוך עצם מציאותנו ומציאות ההויה כולה. אי אפשר שלא לאהוב את השורש של עצם קיומנו וקיום כל ההויה כולה
פגם הברית פוגע בשורש המוסר העליון, וחוזר האדם לבריאותו רק על ידי תשובה פנימית עמוקה שמאירה אותו מחדש
גאוה עושה את האדם כל כך גשמי עד שאור ד' אינו נכנס בו והוא מתקשה לעשות תשובה
אכילה יתירה מביאה לגאוה ומעלה את הרע, מה שאין כן אכילה נכונה שמעלה את הטוב באדם ובעולם
כמו שלעת חולשה שותים לפעמים כוס יין בעצת הרופא, כך לפעמים צריך לקבל הכבוד לשם חיזוק בעבודת ד'
מכל התמודדות עם גאוה צריך להוציא את הטוב המסתתר ולהתמלא בענוה אמיתית מחזקת
כשאור החיים אור הגאולה יפציע ויתחיל להאיר באורו תחזור תורה שבעל פה לינוק מתורה שבכתב ולהאיר באורה
יש ללמוד ולהבין ומתוך כך להרגיש את האור הכללי האלוקי השורה בתוכיות הפרטים הקטנים של תורה
בכל פרט מפרטי תורה גם כזה שנראה מאד קטן מסתתר ניצוץ כללי שעל ידו זוכה לומד תורה לשמה להגיע להשגות
כמו שהידע הכללי חשוב על אף שאין לו משמעות עיונית או מעשית מיידית כך גם כל פרטי תורה כולל הלכות דרך ארץ חשובים
בראיה הסקירתית הכוללת מתגלה אור תורה שבעל פה כזרימת החיים של האומה כולה
כשם שאי אפשר לכנסת ישראל להוציא את סגולותיה בלי ארץ ישראל כך היהודי זקוק לתורה
כשלומדים הרבה נסתר אז כל הנגלה מתחיל להאיר מאורו של הנסתר זו היא שיטת התלמוד הירושלמי
תחושת הזרות בחו"ל והגעגועים לארץ, מבטאים קדושה, ועושים טוב לעם ישראל
העולם מבקש את אורם של ישראל, בהצלחתנו הרוחנית, יתחדש העולם כולו
על ידי דבקות בתורה וחוקיה עם ישראל זוכה להידבק במקור חייו ולהתברך בברכת ד' ואם לאו אז חלילה להיפך
הנצרות הפקירה המשפט וניתקה אותו ממקורו האלוקי נתון לגחמותיו של השופט והמליכה את האינטרס
הגשמה היא הגבלה ומי שמגשים באלוקות הוא עובד עבודה זרה שמייחס אלוקות לנבראים
הנצרות הפקירה את העולם המעשי ואמרה שהאלוקים לא יביא את האדם בחשבון על מעשיו
מנהר הבינה העמוקה הכל יאיר גם הצדדים הרוחניים וגם הצדדים המעשיים הגשמיים והחברתיים
כדי לדעת מה מעלה טובה לנו צריך להתבונן לעומקה ולברר אם באמת אנו רוצים בה
האהבה היא שורש כל המידות הטובות כולן. שורשה באינסוף, והיא צינור החיים המעביר אלינו את כל האור והטוב, על מנת שנמשיך ונזרים אותו לכל...
הפגום בבריתו מתבלבל מהמפגש עם החומר, וצריך בנוסף על תשובתו גם לימוד אמונה בעומק כדי לתקן זאת
הכרח לאוהב השלמות לנער מליבו את הגאוה המסלקת ממנו את כל הודו הרוחני
אכילה במידה ובקדושה היא אכילה בשמחה להבדיל מזו המוגזמת המביאה לעצבון
כשמכבדים אותך יותר מידי אל תתרגש, שמור את זה למתי שמעליבים אותך, וקזז הכבוד עם העלבון
מי שעוזב גסות רוח ושב בתשובה לוקח מהנפילה כוחות המסייעים לו לנצח את המידות שאינן טובות
תורה שבעל פה יונקת בגניזה מן השמים אבל בגלוי מבנין ארץ ישראל מישיבת כל עם ישראל בכל ארצו עם כל מוסדותיו
לימוד תורה לשמה הוא לשם הגברת כוחה של כנסת ישראל לגילוי אורה הכללי הגנוז בנשמותינו ובכל פרט מפרטי התורה
כל פרט מפרטי תורה כשהיא נלמדת לשמה תובע את החייאתו משורשו הכללי להרוותו מטל התחיה העליון וזהו סוד הצמאון
התורה מתקיימת דוקא על ידי הדגשת חשיבות הערך של הדרך אל התכלית הרוחנית השלמה ושמירת האמצעיים
יכולת הראיה הפנימית והאמיתית בנויה על סקירה רחבה וכוללת של הפרטים כולם
אי אפשר לאדם לחיות ללא אור תורה וכל מי שיש בו חיים הרי זה בא מזכות אבות מכח התורה
התעוררות כוחות הנשמה ואופן תפקודם כנוסים ורמוזים בסוד הא"ב העברי
כשיאיר בעם ישראל אור השכינה, יגמרו הויכוחים העולמיים וכבודם של ישראל ישוב למקומו
מיד בחיבורנו לחוקי התורה אנו באים למקום נשמתי ועילאי יותר האומר לא רק ככה זה אלא כך ראוי שיהיה
השכל הגבולי גורם נטיה להגשמה וצריך כל הזמן לטהר את האמונה ולזכור שאת עצמות האלוק איננו תופסים
העולם הגויי אינו מוכשר עדיין לקבל את ההשקפה האלוקית המחברת שמים וארץ יחדיו
בסופו של כל חשבון נפש מוכרחים להגיע המעשים בהם מתגלה האור בפועל
בעל תשובת הברית עושה מצוות לא משום התענוג אלא משום תיקון הכלל ורוממותו ושמח בזכותו הגדולה
הדרך מטלטלת ומדלדלת את הרוחניות בגלל הרשמים החדשים המתפרצים לתוך הנפש, אל תוותרו עליהם
כשהאדם מרגיש חסרון בפנימיותו מתעורר בו היצר של ההתהדרות החיצונית השלילית
היזהרו מענוה פסולה, אין לברוח מגדלות בטיעוני ענוה מוטעים, גדלות מרוממת את האדם לעשות חיל
במבט פנימי גם תורה שבכתב לא ניתנה אלא בשביל לגלות תורה שבעל פה אורם של ישראל
כשלומדים בעומק ובטהרה ומתמלאים מרוח האומה השוכן בתורה זה מחזק את כוחה של האומה והחיים הישראליים מתחזקים
מי שלומד תורה לשמה מתוך רצון לגלות אורה של כנסת ישראל זוכה לחסד עליון שישרה עליו ודרכו על כל העולם כולו
מי שחש את הצער של חסרון תורה שגורם לחסרון האור בנשמה בזה הוא כבר ממרק את סיגי נפשו וכשמתחיל ללמוד מרגיש התעלות
לא התכלית הרוחנית היא העיקר כי אם הדרך אל התכלית והדרך היא הפלא והחידוש הגדול של העולם
אין לקרוע את התורה משאר העולם שהרי קול ד' קורא בכח בשערי האורה הטבעיים המחוברים לתורה
חוסר מודעות נשמתית, מביא אותנו למצבים לא נעימים, הפתרון - ללמוד אמונה בעמקות
החיבור הפנימי המוסרי לתורה מביא אותנו להתברכות אדירה בכל מישורי החיים והאומה ממשיכה להתחיות
האמונה בד' אחד היא לא רק המפתח לזרימת החיים אלא היא הקובעת את עתידנו תקותנו חוזקנו ובטחוננו
החיבור האמוני הישראלי בין אמונה למעשה יישר את העולם כולו ואור יזרח לישרים
דעת הנפש ומידותיה נותנת לנו כלים להפיכת עבודת התיקון לעבודה שמחה מאירה ומחזקת
בעל תשובת הברית ניגש למצוות מתוך השכלה ועיון והתגברות גדולה לעשות רצון ד' וזוהי גדלותו
העליה הנשמתית בשינה מצריכה הכנה, ואז מושך האדם אור של חסד גדול בשנתו
כבוד אלוקים שמכוון על פי דעת אלוקים עמוקה מביא גבורה טובה לעומת ההשגה העקומה שגורמת לאכזריות ושנאה
רק ענוה תוכל להעניק לאדם יכולת של השגה ברורה בענינים רוחניים המיוחדת לדבקים בד'
עליונה היא תורה שבכתב מתורה שבעל פה בהתגלותן ושתיהן יחד בונות את צינור השפע של הברכה
לימוד תורה לשמה הוא לשם העשרת האומה בכוחות רוחניים גדולים ויחד עם זה מתגדלת ומתברכת נשמת הלומד
כשהלב מלא בדעת ד' הבאה מתוך פנימיות תורה אז דם החיים הרוחניים מגיע עד לפרטים הכי קטנים ורחוקים של תורה
ידיעה גולמית בתורה ללא ידיעת הפרטים יכולה לגרום למהומה פנימית על לא מאומה, וכשלומדים הפרטים הדעת מתיישבת
ידיעות רוחניות הן מדרגות חיים שצריך האדם לבוא אליהם על ידי עבודת הכנה שאי אפשר לוותר עליה
עמוק בתוך הנשמה האנושית שוכנת הנשמה הישראלית וכך בפנימיות של כל חכמה שוכנת התורה
אותיות התורה ואותיות הנשמה באות מאותו מקום. המפגש ביניהן מרומם אותנו
הארס הפוגע באמונה האחדותית אם חדר חלילה הרי הוא פוגע בדם החיים בעיקר העיקרים
לפני זריחת אורם של ישראל העולם הוא מחולק ומפורד לשברי שברים וחסרה ההרמוניה
אי אפשר לעשות חשבון נפש מושכל אמיתי ובריא בלי לדעת מהות הנפש ומידותיה
התעלות להרמוניה אישיותית מצילה את האדם מן החרדות שהופיעו בעקבות השבר הפנימי של פגם הברית
נטיית האדם להגשמה מצריכה שינון חוזר שהדבקות היא רק במידותיו ולא ישירות בעצמות
אי אפשר להעלות ניצוצות רק באוכל, צריך להעלות את הכל ובזה זוכים להתעלות
ככל שהשלמות הרוחנית של האדם הולכת ועולה כך גם ענוותנותו הולכת וגוברת והוא מתעלה אל הטוב
הפחד הוא פתיות הבנויה על תמונה חלקית אבל כשמשלימים בשכל את התמונה הופכים כל חלקיה למחזקים ומשמחים
תורה שבעל פה עוצבה בידי ד' על פי שורש רוחם האלוקי של ישראל והיא תורת ד' לא פחות מזו שבכתב
האור הגנוז במילים באותיות במנהגים ובהלכות של תורה מתרומם בלימוד התורה לפגוש את האור השורשי העליון
כל דבר בעולם מוכרח להיות מחובר לשורש שמימי שמחיה אותו וכך גם בתורה ורק אז היא מאירה ומשפיעה אהבה וחיים
כשלומדים בקדושה אמיתית זוכים לראות איך התורה על כל פרטיה מתפשטת ממקור נשמת חיי האומה
חוסר תורה הוא הגיהנום בעצמו כי חסרון התורה גורם להתמעטות הארת אור פני ד' לתוך נשמת האדם
הרוח היהודית החותרת לחיבור ארץ ושמים על ידי התורה היא המפרה את לימוד ההלכה ומעמידה את הפלפול
האורות הפנימיים צריכים לדרך ארץ שתוקדם להם בכל עניני תורה גם אלה שהם מעל הבנת השכל
התורה היא לא רק ספר והארץ היא לא רק אדמה, קשר של חיים חורז את הכל
מלחמה היא דבר נורא. אבל כשהיא כבר מתרחשת, היא מנקה את העולם מרשעים ומזרזת תהליכי גאולה בזירוז שיש לקבלו בגבורה ובעומק
אותו ארס רוחני מנסה לעקור יהודים משורשיהם על ידי ניצול חולשה כלכלית או בורות
הרעיונות הקדושים שנגזלו על ידי הנצרות יחזרו ויאירו ויצאו משביים בגאולת ישראל
בכל יהודי ויהודיה יש את אור המילה הפותחת את החומריות ומאפשרת לאור הברית הפנימית לצאת ולהאיר
אי אפשר להידבק בעצמות אלא באידיאלים האלוקיים המצטמצמים ויורדים אלינו
חשוב מאד להיות תמיד בזהירות דייקנית באשר לאכילה אבל בלי לחץ
כבוד שמים בטהרתו מרומם את כבוד האדם וממלא אותו הכרה בגודל נשמתו בענוה טהורה
חופש המחשבה יחד עם האמון המוחלט במסורת בנוים על איתנות האמונה המנצחת את כל הספקות
תורה שבכתב שייכת לפנימיות התורה למידת התפארת המאירה אלינו מרחוק נוגעת לא נוגעת
הפרטים המעשיים של התורה מלבישים על הנשמה האלוקית של העולם המשכללת אותו בכל מישורי חייו
היסוד לעבודת הקודש הוא לדעת לקשור את התורה בהקב"ה על ידי חיבור פרטי התורה לאור הכללי המתגלה בפנימיות תורה
מי שמרגיל עצמו לראות את זריחת האור האלוקי בכל פרטי תורה זוכה ליכולת לפרש את כל התורה בפירוש שירי
לפעמים ביטול תורה ממחיש לעינינו את הקדושה והחיות שמקבלים מהתורה ומי שלא מרגיש מתיקות צריך לשוב לטבע הישראלי
עשית המצוות בפועל היא הכרחית למימוש הבטחת התורה שהאור יאיר עלינו עד שגם הגוים יודו בו
המוסר הטבעי מוכרח להקדים בזמן לפני לימוד תורה ורק כהוראת שעה מקדימים את הלימוד להכנה המוסרית
המשפט הישראלי האמיתי, הוא כח חיים הגנוז בתוכנו, שמאיר דוקא בארץ ישראל
אנו מזדהים ומתקשרים עם גבורי דוד המלך שלחמו את מלחמותיהם מתוך אמונה עמוקה וגבורה שמקורה בהשראת שכינה על גבורתם המעשית
שליטת הארס הזה נגמרת על ידי ישועתם של ישראל אז ינוסו הצללים ואור חדש על ציון יזרח
העבודה על מידת הברית היא לגלות את הטבעיות הקדושה של עצמותנו עד שעבודת ד' תעלה מתוכנו בטבעיות גמורה
רק כשמכירים שהאלוקים הוא למעלה מכל תפיסה זוכים למקור מחיה בלתי פוסק לכל האידיאלים בעולם
בכל דבר מסתתרת נקודת טוב בתוך קליפות שיש לקלפן ולגלות את הטוב המסתתר בתוכן
העניו הוא גם זריז ומשיב "הנני" לכל משימה נדרשת לפי רצון ד' כי גופו זך ומרומם
כדי להגיע לחופש רוחני פנימי המתעלה מגבוליות החומר יש צורך בחופש מחשבה נאמן ובלתי מפוחד
התעלות הרצון מגיעה עד מקום שרצון האדם שולט בהויה והשלטון החיצוני אינו אלא לבוש של הרצון הפנימי
תורה שבעל פה ניתנה בהר סיני ובדיוק כמו זו שבכתב היא תורה נצחית שלעולם לא תשתנה
לכל אחד יש את האור המיוחד שמאיר אך ורק מהחיבור של נשמתו עם התורה ובזה הוא מגדילה ממש
כשלומדים תורה צריך לכוון אל אור התורה הכללי וללמוד מתוך אהבת הכל האצור וגנוז בפרט הנלמד
ביטול תורה הוא מושג יחסי לכל אחד לפי מדרגתו המיוחדת והתורה הראויה לו לפי תפקידו ויעודו הנשמתי
הסגולה האלוקית שבתורה היא עילאית יותר ויש להוקירה יותר מהתועלת המעשית של התורה כמשתמע מאמירת נעשה ונשמע
התורה אחוזה במעיין של נשמות ישראל היא השכינה הקדושה המלאה בכל הטוב לעולם כולו
כל סוגיה שמתבררת לנו אנו נבנים על ידה ובונים על ידה את העולם ואת היקום כולו ומחברים אותו לרצון ד'
שינוי שיטת המשפט במדינתנו, יחזיר אותנו לחיי מוסר ישראליים טבעיים, בהם אדם לאדם חבר
עזבנו את במת העמים בצאתנו לגלות באונס שהיה בו גם רצון פנימי מאי רצוננו לנהל ממלכה בעת שרמתו המוסרית של העולם היתה נמוכה
ההפקרה של העולם המעשי לא רק מונעת מאור הקודש להתפשט בהויה אלא גם מורידה את ערכו
כמו שצמחים ובעלי חיים זקוקים לאקלים מסויים ואף לתנאי חיים כמו מים כך גם בעולם הרוחני
ההכרה שהצורך ללמוד שמותיו וספירותיו הוא כדי להידבק בו יתברך היא ביסוד מעשה מרכבה
הפחדנות גורמת לאבד את כל ההון של יראת שמים הטהורה שמכניסה ללב האדם גבורה ואומץ
בכל מצב צריך לחפש את הרצון הטוב שהוא עיקר הצלחת האדם בעולם ואם נחלש להלהיבו בתורה ותפילה
כל דבר טוב בעולם נובע מן התורה והכל גנוז ברצון האמיתי והטוב של האדם שמגלה את אור התורה בתוך המציאות החומרית
מי שמוצא עצמו במצב של ביטול תורה חוסר יכולת להיפתח ולהיקשר אליה צריך לזהות היטב מהי הסיבה האמיתית לכך
לימוד יומי של גמרא רש"י ותוספות חשוב מאד ובעיון יש להמשיך לרא"ש רי"ף רמב"ם ושו"ע עם מפרשיו
אנחנו עם מיוחד, עם אידיאל אלוקי מיוחד, ובואו נפסיק להתנצל על כך
שלום אמתי אינו בא מהתרפסות בפני הגוים אלא מגילוי האור העצמי הפנימי הישראלי על פניה של מדינת ישראל עד שיודה העולם בערכם האוניברסלי...
כשישראל מודיעים בעולם שד' משגיח גם על הפרטים הכי קטנים זה מביא התעלות גדולה
גודל הנזק ברוחניות תלוי ביחש ישר לרמת המגע הרוחני אם בהכרה או בהרגשה או באמונה
בלי ללמוד ולדעת מה זה ישראל ארצם ותורתם, מה יחסר לאדם בחסרונם
הקבלה מלמדת אותנו על המידות והספירות כדי ללמדנו שהדבקות בו יתברך היא על ידי מידותיו
חופש הדעות כיום הוא תוצאה של מהלך אלוקי המכריח את החופש כדי לאפשר לנו להתחדש ולהתחזק
הפחדנות היא סיג ביראת שמים שיש להתנקות ממנה כדי לזכות ליראה מלאת אהבה ושמחה
יראת שמים ללא תורה אינה מייצרת רצון חזק ומשפיע כי עוצמת הרצון תלויה בעוצמת התורה שבאדם
מי שנשמתו חיה שומע הוא את קול אלוקים חיים מתוך כל חלקי התורה המתגלה באחדות אחת כתורה אחת שלמה
האור של האותיות מסייע לאדם להגיע להשגות גדולות בדומה לרכב המסיע את נוסעיו במהירות שמעבר ליכולת הליכתם
ארץ ישראל דורשת תעופה רוחנית הנמצאת בלימוד הרוחני. העומק הלימודי בעושר האגדה מכשיר את הנהגת הדור
הגדרה מדוייקת של המאפיין הראשי לישראליות, מכוננת גישה נכונה לחיים
ישראל בעמים כמו הלב שמרכז את כלל גווני האומות במרכז תמציתי אחד מושפע ומשפיע על כלל האנושות בהתפתחותה והתקדמותה
כשהקדושה לוקחת בחזרה את האורות שנגנבו ממנה היא גם לוקחת את הטוב שבמקסם הכזב
רכי לב וקטני דעת עומדים גם היום מול פיתוי מסיונרי המוגש בלבוש של אהבה אוניברסלית וסיוע כספי
במצב העתידי של שלמות ישראלית בגאולה השלמה תהיה חובה לשלול החופש מדעות המקעקעות את יסוד היהדות
ראשית לכל צריך לחנך לרצון גדול חזק טהור ואידיאליסטי ורק אחר כך לפתחו בקודש
לפעמים האורות המקיפים הכלליים מאירים כל כך בחזקה שקשה לשקוע בלימוד הפרטני אבל אחר כך לומדים בשמחה ובהבנה
לימוד אמונה חשוב כמו מוח לגוף. יש לחזור לפחות עשר פעמים. גדלות באה מלימוד תלמוד וראשונים כסדרם
כל המהלך של ימי אלול ראש השנה ויום הכפורים מגיע לשלמותו רק בשמחה של סוכות ובשיאה בשמחת תורה אז מתגלה האני הזך והטהור במלא שמחת...
סוד המנוע הישראלי המיוחד, אשר שימר במשך הגלות הארוכה את תקותנו וגעגועינו לירושלים הבנויה
עם השיבה לארץ ישראל חוזר עם ישראל לעצמיותו למעיין הפנימי שבתוכו שמאיר את כל מישורי חייו וממלא אותו באורות נפלאים עבור העולם כולו
כתוצאה מהמלחמה להשבת הגניבה מתגדלים ומקבלים משנה אומץ באמונה ומוסר
חוש הקודש של חז"ל יודע איך להישמר מפח יוקשים ולהגן על הקיום הרוחני הישראל נגד המסיונריות
יש שלב בהתעלות האדם, שכדי להתחבר היטב ללימודו צריך ומוכרח הוא לכתוב ואף לחדש
איפה שאתה מוצא קושי לתקן אל תלחץ יותר מידי, עבור אל מה שאתה כן יכול לתקן ובהמשך תקבל כוחות לתקן הכל
השמחה שהתורה משמחת את האדם באה לא רק מאורן של האותיות הנקלט בנשמה אלא גם מהאור העלום המקיף אותן
הסגנון העצוב של התשובה התפתח כתוצאה מיציאתנו לגלות ואינו הסגנון הירושלמי המקורי של התשובה השמחה עליה מעיד רבי יוחנן
הגעגוע לקיום המצוות, טבוע בלב כל יהודי גם כשנראה רחוק מיהדות, ומתחבר לקדושת ארץ ישראל
לא טנקים ומטוסים גורמים מלחמות או מחסלים מלחמות אלא תרבויות שמוליכות את העם בדרכים עקמומיות או בדרכים טובות וישרות
מי שמצייר בדמיונו איך מתקן עולם בלי שלמד, הרי הוא הוזה, אבל מי שלומד אמונה יוכל להתקרב בציורו אל האמת
לבבות ישראל שבדורנו, מתעוררים ומתגעגעים, גם אם ההכרה טרם הבינה זאת, לשיטת משפט שתבטא את האור האלוקי שבנשמת כלל ישראל
בנין המדינה החומרי הוא ענין אחד עם בנינה והתגלותה הרוחנית. רק מתוך הכרה של ערכנו הישראלי האלוקי נוכל להמשיך את בנין האומה כראוי
סבלנות אינה קירור אלא להבה עמוקה יותר הרואה את אור ד' המסתתר מאחורי כל המסכים
הצדקות בנויה על התביעה התדירה להיות קשור בכל חיותו לד' ולראות את כל פרטי החיים כסעיפי החיות האלוקית שבתוכו
הצניעות אינה נובעת משנאה מגדרית אלא מדחיית הקשר החופשי בין המינים מפני הצניעות החשובה יותר
לא למהר להוכיח שמא החסרון הקיים הכרחי בדיעבד ובכלל יש להיזהר מתוכחה מרובה
ישראליות אינה רק נשמה קדושה השוכנת בתוכנו אלא אופי טבעי פנימי המשתוקק לבטא את אור ד' במציאות מעשית ארץ ישראלית
כשישראל מופיעים במלוא נשמתם אי אפשר לחקות אותם. הסתלקות התגלות השכינה היא מקור כל הצרות כולן. בהתגלותה מחדש יתוקן העולם
הצטרף לרשימת התפוצה שלנו וקבל את השיעור השבועי והחוברות החדשיות לדוא"ל