ליל הסדר הוא זמן של החבורה המשפחתית אז איך מצפים אנו לגילוי שכינה בלבבות שבא בדרך כלל על ידי התבודדות והתכנסות
יחד עם אור הגאולה ההולך וזורח במדינת ישראל יש גם מרירות של מחלוקות קשות אשר צריך לדעת להמתיקן למען אחדות ישראל ומדינתו
מה היה עושה בדורנו האוהב הגדול שידע להשכין שלום בישראל, האם היה נסוג אחור ומוותר על האידיאל למען האחדות?
מה פשר הציווי זכור בלשון מקור? במה זה שונה מהציווי לא תשכח? כיצד הזכירה משפיעה על העשייה על האומץ הלאומי והנביעה הפנימית
הקב"ה הוציא אותנו לחרות מהלחץ של מצרים אז למה הגאולה עצמה נעשית גם היא בלחץ בחפזון עם מצות שלא החמיצו ובלי צידה לדרך
מה הקשר בין חג הסוכות לאחדות ישראל ואיך בדיוק מביאים אחדות בתקופה מורכבת ומסובכת כמו זו שאנו חווים היום סוכות תשפ"ד
מגל י"ה, גמל י"ה, לגימה, קורח, שאול, בלעם ועוד, כל אלה בדרשה הגאונית של הראי"ה קוק על מגילת אסתר. מיוחד לפורים
אכילה ושתיה בליל הסדר תוך כדי הסבה, מבטאת בפשטות חרות ישראלית, אך עומקה מגיע עד להתגלות אורו של מסובב הסיבות על ישראל
מדינת ישראל זקוקה לתורה שערוכה למערכה הציבורית ופתרון בעיותיו של הדור מתוך מבט עמוק אמוני ואחראי אל מערכת הדורות
מדוע התאמץ אחשורוש הנהנתן, להעמיד את אהלי המשתה בעמודי שש, הנזכרים בשיר השירים במשל המתאר את התגלות ד' בעולם
כשרון ההשתחררות הישראלית מכל שעבוד מכל מצר מכל המצבים שנראים כדרך ללא מוצא במהלך ההסטוריה גנוז במצת לחם עוני
מגילת רות פותחת בכינוי מחלון וכליון אפרתים ומסיימת בברכה לבועז שיעשה חיל באפרתה, מה פשר הכינוי הזה השמור לגדולי ישראל?
בשמחת תורה יום השיא של ימי התשובה מברכים דוקא את המלך כמו לומר שמדינת ישראל עומדת בפסגת שאיפותינו הרוחניות. הכיצד?
אחשוורוש הטיף לחרות ליברלית פוסט מודרניסטית בה אין אמת אחת והאדם עושה מה שבא לו, תפיסה שהולידה תרבות של כפיה ואונס
בשונה לגמרי מהפסיכולוגיה המודרנית ניגשת תורת ישראל לשמחה מתוך תפיסה לפיה האדם שולט לגמרי בשמחתו
החוסן שמפגינה רות בעמידתה כחומה מול כל מביישיה בדרך להשלמת שליחותה הוא שיעור הכרחי וחשוב לכל פועלי הגאולה בישראל
כל שבת אנו מתפללים 'ופרוס עלינו ועל ירושלים עירך סוכת שלום'. אז מה מיוחד אם כן בסוכת השלום של סוכות? ואיך זה קשור לירושלים?
ההצהרה ההסטורית הזו נולדה מתוך הכרתו של לורד בלפור בקשר הפנימי החי של עם ישראל לתנ"ך זהו למעשה מפתח הגאולה
חוצים את המצה ואוכלים חציה האחד בתאבון וחציה השני על השובע. מה פשר השוני באכילת החצאים ואיך קשורים הרעב והשובע לגאולה
בתוך כתר דוד המלך היה שרביט זהב, ומי שבכל זאת היה הכתר הולם את ראשו במקום של הנחת תפילין, אות הוא שראוי הוא למלוכה
בנענועי הלולב אנו מתרוממים לשמי שמים למשוך אורות של חסד שיאירו את המערכות המעשיות במדינת ישראל באחדות של אמונה ומעשה
מדוע בפסח מצוה לספר על הנס ובחנוכה מצוה לפרסם את הנס? ובכלל, מה הערך הגדול בסיפור ופרסום?
סוד המהפכנות היהודית ההופכת את מתנגדיה למשרתי דרכה האידיאולוגית רמוז במס הבלתי מוסבר שהטיל אחשורוש
המצה השותקת היא שורשו של היין המדבר כי רק מי שפנימיותו מלאה באורות גדולים יפרוץ ממנו הדבור הטוב הקדוש והשמח שיאיר את העולם
האם תפארת ישראל היא באמת בהצלחתה הטכנולוגית החיצונית או שאולי התבלבלנו ושכחנו מהתפארת העיקרית הפנימית
האסיף ארבעת המינים והסוכה מבטאים אחדות ישראלית גדולה, אבל איך מתחברים לאחדות הזו שבעים הפרים שכנגד שבעים אומות העולם
מצות הדלקת נר חנוכה היא על 'איש וביתו' איש ומשפחתו, אבל היא צריכה להתבצע דוקא בבית בו אנו דרים. מה פשר הדגש על הבית בחנוכה?
מדוע מספרת המגילה שאחשורוש הטיל מס על המדינות? למי אכפת? פסוק תמים שנראה שולי, אך בו כנוס סוד המהפכנות היהודית
אכילת המצה יוצרת בנו חירות המכינה את התחדשות הנשמה בליל הסדר. מדוע החירות הרוחנית של הנשמה קשורה דוקא לאכילה גופנית?
מדוע קוראים את מגילת רות בשבועות? מה הקשר בין מלכות לתורה? הרב קוק בזוית מפתיעה ומאד מעשית
ראש השנה חל בראש חודש בעת התחדשות הירח כשהוא עוד בן יומו ומבשר לכולנו לידה חדשה כמו עם שנולד מחדש במדינתו
ערבה דומה לשפתיים שאחראיות על כח הדבור אז מדוע נהגו הנביאים בעלי ניב השפתיים דוקא להכות עם הערבה בקרקע? לא עדיף לדבר?
חנוכה הוא גם חג המשפחה הישראלית בדגש על כבוד האשה הישראלית שהיונים ברשעותם הבשרנית ניסו לפגוע בכבודה ובצניעותה
שויון אוניברסלי דבר חשוב ויסודי, אבל מתנגדינו נוטים להשתמש בטיעון השויון באופן שמטשטש את זהותנו ומוביל להתבוללות. איך כל זה קשור...
לא היתה זו מכת גירוד אלא הפיכת אדמת מצרים לכינים. מה הענין לשמוט האדמה מתחת רגלי מצרים ודוקא עם כנים?
ירושלים מעמידה את האומה על רגליה ונותנת לנו עמוד שדרה לאומי. איך היא עושה את זה? ומה זה אומר לגבינו היום?
רות הגיורת מתקנת את כל תיקוני הדור בתוך עצמה בחייה בהתמודדותה המדהימה - חלק ג' - מידות נצח הוד יסוד ומלכות - על דרך הדרש
המזמור שנאמר 7 פעמים! לפני תקיעת שופר מזמין את העמים לשמוח בשלטונם ונצחונם של ישראל. למה? ומה הקשר לשופר?
אלול, ראש השנה, עשרת ימי תשובה, יום הכפורים, סוכות, הכל מכוון לאור הישראלי היחודי שמתגלה בשמיני עצרת, ודוקא אז מברכים את המלך?
ים של סרטים חסרי כל מטרה, ערוצים, חדשות, מבזקים, פרסומות, נראים מעניינים ובלתי מזיקים, אבל תופסים את כל המקום בשכל, בדמיון ובנפש,...
למה הוא מגדל את המן, מדוע היא עורכת משתאות, למה זה מלחיץ את אחשוורוש, טקטיקה פוליטית במיטבה מכינה הנס
מדוע מכנה הנביא את ירושלים "חפצי בה"? וכי היתה תחרות בין ערים והיא נבחרה? סוד האור הגדול השוכן בירושלים עיר קדשנו
רות הגיורת מתקנת את כל תיקוני הדור בתוך עצמה בחייה בהתמודדותה המדהימה - חלק ב' - מידות חסד גבורה ותפארת - על דרך הדרש
הפיוט עוקד והנעקד נאמר לפני תקיעת שופר ובסיומו אנו מבקשים מהקב"ה שיזכור לנו את הברית. מה משמעות הברית לגבינו?
"תצפנם בסוכה", מה יש לצפון אותנו בסוכה? צד צפון בעזרה הוא הצד היותר קדוש, ומאידך יצר הרע נקרא צפוני, מצפון תפתח הרעה, ומה רב טובך...
חנוכה הוא יום חול שבהדלקת הנרות אנו מורידים אליו אורות מאד גבוהים שאינם לפי מידתו ולכן גם אין לנו רשות להשתמש בהם
פרעה ביסס את האלהת עצמו דוקא על המים שמבטאים כל כך הרבה טוב. מדוע? חוברת לפסח
עצמאות היא חרות מכל שעבוד בין גופני ובין תפיסתי תרבותי כמו זה שמפריע למדינתנו לצעוד קדימה בעוז ובגאון
מדוע ירושלים מכונה גיא חזיון בשעה שהיא דוקא יושבת על הר? מה פשר החזיון? ומה זה אומר באשר למאבק על כבוד ישראל בעיר הקודש
רות הגיורת מתקנת את כל תיקוני הדור בתוך עצמה בחייה בהתמודדותה המדהימה - חלק א' - מידות כתר חכמה ובינה - על דרך הדרש
ראש השנה נקרא יום הזכרון ואנו אומרים מלכויות זכרונות שופרות והזכרון בשופר ומזכירים אילו של יצחק. מה ענין הזכרון?
למה להקיף את המזבח עם ערבה חסרת טעם וריח והבימה עם ארבעת המינים? ומה פשר הקריאה הכפולה הושענא והושיעה נא?
ההודאה היא להודות שהוא יתברך מחיה אותנו בתוך כל המציאות הגשמית המעשית וזהו תיקון מידת ההוד ראיית אור ד' במציאות הארצית
קבלת התורה בהר סיני היתה בכפיה, לעומת זאת בימי אחשורוש חזר עם ישראל וקיבלה מרצון. למה דוקא בפורים. מה הקשר?
הילדות עומדת במרכז ליל הסדר, עד שאפילו גדולי הדור צריכים לשאול מה נשתנה כמו ילדים קטנים. מדוע? ואיך זה קשור למצה ולחטיפת האפיקומן?...
הערפל בו שרויה מדינת ישראל אינו אלא אור גדול הבא בעטיפה של סערה חברתית שתוכנה הוא אור וטוב ועליית קומה לאומית משמחת
ירושלים מעוררת את גאות הקודש בנשמותינו ואת גבורת החיל במעשינו וממזגת אותן להוויה ישראלית אחת שמאירה את העולם
מדוע פיצל הקב"ה את אימהות שבטי ישראל לשתיים, רחל ולאה, אם השאיפה היא להיות כרחל וכלאה אשר בנו שתיהם את בית ישראל. נגלה ונסתר בחג...
התורה מזכירה את ראש השנה כחלק מתיאור שבחה של ארץ ישראל שעיני השם אלוקינו בה. מדוע?
אהבת השם מתחילה באהבת ישראל שהיא אהבה עמוקה ומקצוע גדול בתורה והעיסוק בה הוא ההכנה הטובה ביותר ליום הכפורים
מדוע לנסך מים על המזבח, מה כל כך שמח בזה, למה גדולי ישראל היו רוקדים, ומדוע כבר יעקב אבינו ניסך מים? סוד ניסוך המים
היונים טענו שכדי לפרסם תורה בעולם צריך לוותר על גדרי הצניעות של הבית היהודי אבל עם ישראל דרכו בקודש היא נר איש וביתו בקדושה
בבסיס כל סיפור המגילה, משתה אחשוורוש, שלא היה אלא מסיבה לזלזול בחלום הציוני של השיבה לארץ ישראל, כפי שהובטח בנבואת ירמיהו
מדוע לקשור את הכבש לכרעי המיטה? מה הקשר לאליהו הנביא המוזכר בהפטרה? סוד הקדושה היורדת אל הטבע
הכרזת העצמאות נוסח תשע"ט לוקחת את הכרזת תש"ח לשלב הבא הוא שלב חשיפת מהותה האמתית של מדינת ישראל היא מדינת האמונה
משה סופר את ישראל בספירה שאינה מפרידה. הכיצד? זהו הסוד הגדול של ירושלים המכלילה את כל היופי הפרטני
על פי המקובלים לא לומדים משנה בליל שבועות אלא רזי תורה כמסודר בתיקון. למה? סוד התגלות השכינה בשבועות
עם ישראל מאחה את העולם כולו ומחברו אל הקב"ה ביום ראש השנה דוקא בארץ ישראל שעיני ד' בה ומכוחה שופע הטוב לכל העולם
יום הכפורים אינו תשעה באב פרק ב' אלא יום שמחה ואהבת ישראל שרק היא יכולה להביא את האדם לאהבת השם בקריאת שמע
סוכות היא המשך המהלך של ראש השנה וכפור שמגיע לשיאו בשמחת תורה. יום הכפורים הוא ערב החופה וסוכות הוא החופה עצמה
חנוכ"ה הוא חג חנוכתם של הכהנים שלא היו בחנוכת המשכן ונאמר להם כ"ה תברכו ועל שם זה נקראים גם כ"הנים נצחונם בא מכח ברכת התורה
רבים אינם יודעים שמרדכי ואסתר היו בעל ואשה. זוגיותם היהודית הקדושה היא שניצחה את זוגיות הגוים, והביאה את הגאולה
לגיוון הגדול של הבנים יש תפקיד בבנין האומה הישראלית ובהופעת אור ד' בארץ
ימי העומר הם ימים שמחים, אז מדוע לנהוג בהם כימי זכרון לתלמידי ר' עקיבא? ומדוע בכלל לספור לעומר שכבר היה? חוברת לקריאה
תם עידן העיסוק בענין "הלל בברכה כן או לא", עכשיו הזמן להצעיד את המדינה קדימה על פי תורת הרב קוק
ירושלים כוללת את כל ארץ ישראל, את כל עבודת ד', את כל הכשרונות וכל הכוחות וכל הלימודים ביחד, באחדות אחת
סוד החשת גאולתנו, פריחת מדינתנו, התעלות עמנו, גנוז בסוד הנעל, בסוד הקריאה הגדולה, קומו ונעלה ציון.
מה יש בשופר שמזכירנו לטובה? יום הרעיה כנסת ישראל והרעות עם הקב"ה, יום השראת שכינה כלל ישראלית שמחה המכפרת על כולנו
יום הכפורים הוא לא יום דין נוסף. כבר היה ראש השנה. יום הכפורים הוא יום האהבה הגדול שמאהבת ישראל באים בסיום היום לשיא של שמע ישראל
הערבות הכלל ישראלית בתוך הערבה המדברית והערב והחושך המתערבב בתיקון העולם ערבה לו יתברך. זו מידת הערבה
את כולם לקח הרוח את כולם לקח האור אז איך הצליחו החשמונאים לא להיסחף בחכמה היונית ואף לנצח את הביצה הפילוסופית שלהם
לכל דבר בחיינו יש ניגון פנימי אידאלי, מנגינת הקדושה הישראלית, ואם הניגון חסר בתפילה או במשפט או במלחמה או במדינה בכלל אז הכל חסר
אם תורתו של רשב"י היא תורה לאנשי מעלה אז איך היא אמורה להיות תורת הגאולה? איך בכלל מתחברת הקבלה עם בנין המדינה?
בימים של מחלוקת ואל מול ארגונים הזויים המנסים להטיף למלחמת אחים חשוב ללמוד איך נזהרים ממלחמת אחים.
מאה שנות בלבול גרמו להצבת קירות של ברזל בעם ישראל כחלק מתופעת המחנאות המפרידה שמגיעה סוף סוף בימים אלה לסיומה