מבנה המנהיגות הישראלית הוא חלק מהותי בהתגלות אור ד' בארץ ועל כן אנו מוכרחים ליישרו כדי לזכות לחירות מחודשת
חז"ל רצו לקבוע את פרשת בלק בקריאת שמע הנאמרת בכל יום. מה הענין? ואם לא קבעו אז למה לספר לנו שרצו לקבוע? רז הגאולה
עם ישראל לדורותיו ידע להפוך את האירועים הקשים ביותר למנועי גאולה עוצמתיים. משואה לתקומה. איך עושים את זה?
שמואל הנביא הנער והנזיר שבא מתפילת חנה שנדמית כשיכורה ושהקים את המלכות בישראל הוא צאצא של קורח. מה הקשר?
התחברו לאחדות אמיתית! ולא לזו של ארגוני שמאל שממשיכים לשווק את הקונספציה הכושלת בעטיפת אחדות מדומה
תנו יד לעוברים ושבים, תנו יד לחברים בעבודה, תנו יד לכל מי שליבו פתוח, ונלך ביחד באהבה ובאחדות ללימוד תורה משותף
בדור בו הדמיון והרגש שולטים בכיפה אנו נדרשים לפתחם ולרוממם מתוך בירור עמוק של מערכת היחסים שבין השכל לדמיון ולרגש
מי היא זו שמשה לא ידע כיצד לנצחה, פינחס הכניעה לדורו בלבד, אור החיים העיד שקשה לנצחה, והיום היא משתוללת עד להכנעתה
עצת בלעם לבלק להשתמש בזימה כדי לבלבל את ישראל הבלתי מנוצחים חוזרת על עצמה גם היום במאבק על מדינת ישראל
דוקא כשמשתוללת סופה זוגית או חברתית ושורשי האהבה הלאומית או הפרטית עומדים למבחן, זה הזמן להתאהב עמוק הרבה יותר
מדוע מגיב משה רבינו בחריפות נוראה לעדת קורח? למה הוא מדגיש את נקיון כפיו? ואיך כל זה קשור לכוחו המיוחד לתקן את הדור
יהושע וכלב עומדים מול ציבור מוסת שעבר שטיפת מח נגד הכניסה לארץ ומסכנים עצמם בהצגת עמדה הפוכה חסרת סיכוי. מה ההגיון?
לחם המן היה שקוף כבדולח כאבן הקריסטל. מה רצה הקב"ה ללמד את ישראל בשקיפות הזו של הלחם שהיה יורד עם הטל מהשמים
התלהבות לאומית באה מתוך זרימה בריאה של חיי האומה בנשמתה הפנימית. אז לאן נעלמה ההתלהבות ואיך משיבים אותה
המלך מבית יהודה, אליהו אחאב ויפתח, ירושלים ובית המקדש, כולם מכונים גלעד כשזהו בעצם הכינוי של עבר הירדן. סודו של הגלעד
כדי להצליח במאבק על יהדותה של מדינת ישראל יש צורך בכוונון נפשי רוחני של המניע הפנימי מכוחו אנו יוצאים לפעולה
ראיתם פעם ראם עף? אז מדוע ממשילה התורה את כח ישראל לנצח את האויב לתעופת הראם? ואיך זה קשור לקרניו הנאות והגבוהות
כשמשה רבינו אומר לבני לוי שהם זכו לעמוד לפני העדה לשרתם, מה הוא מתכוון? וכי בני לוי משרתים את הציבור או את ד'?
הפגיעה בארץ ישראל גרמה ירידה רוחנית שלתיקונה קיבלנו כמה מצוות וביניהן מנחת נסכים מסולת ושמן. איך היא קשורה לארץ?
משה רבינו מבקש רפואה למרים והקב"ה עונה לו בקל וחומר מפולפל. מדוע? סוד הגאולה המסתתר במעשה מרים הנביאה
חשבו אותם לחומרניים שחושבים רק על המקנה שלהם אבל באמת הם הביאו איתם תפיסה ארץ ישראלית חדשה שהקדימה את דורם
מנהיגות ושררה בישראל איננה דבר חיצוני אלא הופעת הפנימיות היותר מובחרת של האור האלוקי השוכן בעצם נשמת ישראל
כשאהלי תורה מבושמים בריח השכינה יורדים אל חיי המעשה הישראליים מתגלה האור המסתתר בכל בלבולי הדור ומחיה את הכל
מנהיגות ישראלית אינה נכנעת לחטאות העם אלא מסבירה ומרוממת, אך אוי לו למי שיתיישב על הכסא הצבורי הקדוש נגד רצון העם
כשמגיע חושך גדול צריכים להתמלא באמונה גדולה כדי להפוך את החושך לאור גדול עד שתצא מתיקות מהמרירות ויבוא התיקון הגדול
המרגלים דאגו לכסאם לפני הכל עד כדי מאבק בעד ההיפך הגמור מדרכם האידאולוגית אך מקור השבר בתפיסה הציבורית המוטעית
הפרעות יכולות היו להתרחש בישראל הריבונית רק על רקע חוסר הבירור הפנימי בינינו לבין עצמנו מי אנחנו ואיך קוראים לנו
מה פשר הצבאיות של בני לוי? איך זה קשור לעגלות הצב שתרמו הנשיאים? ומה אפשר ללמוד מכך על ענינו המיוחד של צבא ישראל?
מדבר הוא טלטלה לאומית שנועדה לשחרר את התפיסה הציבורית מדעות עקומות ולרומם את האומה לעידן תפיסתי תרבותי חדש
הקשבה לאמונה הטבעית העולה מתוך נשמותינו תמלא את חיינו הישראליים בנועם התגלות ברכת ד' הנצחית עלינו ועל מעשינו
ברכה אלוקית גנוזה כאוצר בציבוריות הישראלית אך רק על ידי מנהיגות רוחנית ומעשית עמוקה וראויה תוכל היא לצאת אל הפועל
ארץ ישראל היא אשר מרימה אותנו מעל לכל לאומנות אגואיסטית ועושה אותנו עם אוניברסלי המאיר לעולם באורו הלאומי
אורות הקודש חקוקים בעצמות נשמתנו הישראלית, כך נבראנו, וכך אנו מופיעים על במת העמים, אומה ריבונית קדושה ומאירה לכל
הנוצרים עדיין אינם יודעים לכבד את האשה ואת האור האלוקי השוכן בה ומאיר בכל בית ישראל. מסיונרים עליך ישראל
המאבק על ארץ ישראל הוא מאבק ציבורי על הופעת הישראליות הקדושה שלנו, על החבור לנשמתנו הלאומית שתאיר לעולם
כשהאנוכיות גואה היא מנתקת. רק הפונה כעני לאלוקיו, אור ד' משפיע בו אהבה מתחברת. גאות ד' צריכה להופיע בנשמתנו הלאומית
מנהיג ישראלי אמיתי הוא מי שהתעלה רוחנית עד שהצבור כמו חי בתוכיותו והוא מרגיש את צרכיו וערך חייו ומתמלא באהבה אליו
אסור להסתכל על ארון הברית ליהנות ממראהו. למה? מה זה שונה מהתענגות על כל מצוה אחרת? לעומקה של ההתענגות על ד'
חיים מאושרים מלאי רצון חזק ורענן, בנויים על חיבור של אהבה לאור המאיר בפנימיותם של פרטי החיים
משה סופר את ישראל בספירה שאינה מפרידה. הכיצד? זהו הסוד הגדול של ירושלים המכלילה את כל היופי הפרטני
הדגל הישראלי המייחד אותנו מכל עם ולשון הוא דגל התגלות אור ד' החקוק בעצמות נשמתנו ממש ומאיר מתוכנו לעולם כולו
מציאת חן אינה ענין של יופי חיצוני או של פרובוקציות נטולות ערכים אלא אור פנימי המאיר משמים באישיותו של אדם כתוצאה ממעשיו
למה וישם שלום ולא ויתן או ויעשה שלום? העומק הגנוז בלשון שימה מלמד מאיפה בא השלום וכיצד מיישמים אותו כאן בארץ
כף אחת נתנה לנו תורה אחת שיש לה כף מאזנים אחת שכופה הלכה אחת ובכפיפותנו אליה עושה אותנו אומה אחת
השמות הלא שגרתיים של שומרי המשכן מלמדים על המסלול של המלכות בישראל בדרכה להוציא לאור העולם את ליבת הישראליות
דוקא הענן הנחה את בני ישראל במדבר, לכל אחד מאיתנו מתגלה האלוקים ומנחה אותו בדרכו, באמצעות ענני חייו
המאמץ של מרים להשיב את משה לאשתו, היה נסיון עמוק להאיץ הגאולה, להאיר כבר אז ע"י משה באור שהתחיל להאיר בדורנו
אהרון הכהן ידע את הסוד של ליקוט כל הטוב הפזור במרחבי המציאות והעלאתו כפי שהיה במעמד הר סיני לפני חטא העגל
רק למשה במנהיגותו היה מותר להשתמש בהן אחר כך נגנזו. מדוע? מקור כוחם של מנהיגי ישראל השונים, משה יהושע ודוד
האצלת הרוח ממשה לשבעים הזקנים משאירה את משה במרכז ההשפעה אך מייצרת דגם מנהיגות חדש של דבקות באצילי הרוח
במנורה גנוז סוד ההתעלות אל המנורה הגדולה הזורחת משמי שמים אל הנשמה הישראלית וממלאה אותה אורה וכל טוב
הביטוי "מדינת הלכה" חוטא לאמת במטען הכפייתי שבו משום שההתעלות הישראלית בעצם מהותה היא התעלות רצונית עצמית
בשונה ממה שרגילים לחשוב הפרשת חלה באה לקדש ולרומם דוקא את מלאכת הלישה המחברת את הפרטים לעיסה אחת
לארץ ישראל יש כח מיוחד של הוצאת הטוב מן הרע הפיכת המר למתוק והחושך לאור וזהו בעצם סוד היכלו של משיח
מה פירוש אשת חיל? וכי היא חיילת? ומהו אותו מכרה פנינים רחוק? סוד הקדושה האדירה השוכנת במעשי ידיה של האשה
אפשר לגור בארץ ולא לראותה כי לארץ ישראל יש אור פנימי המאיר רק את עיני המסתכל הראוי לראותה בראיה רוחנית בהירה
מצות ניסוך היין באה לתקן את הנזק של חטא המרגלים שפגע בהתגלות האור של ארץ ישראל ובהופעת ההרמוניה הארץ ישראלית
כשארץ ישראל מאירה בתוכנו באורות גדולים אסור ליפול לענווה מטופשת מוכרחים לגלות את האור גם אם נצטרך לנהוג בעזות
הקשר העמוק שבין הלאומיות הישראלית לאוניברסליות ואהבת כל האדם דורש גם היום כמו אז עמקות אמונית כדי שלא לטעות כמרגלים
קשר חיים עמוק יש בין תורת ישראל הקדושה ומצוותיה להתגלות נשמת ישראל והגשמתה בארץ ישראל על מנת להיטיב לעולם
לעולמנו שתי קומות חיצונית ופנימית, הפרגמטיסט שרואה רק קומה אחת אינו מציאותי, דבר ד' שבתורה הוא עיקר המציאות הנצחית
הכהונה והמלכות בישראל ניתנו בברית מלח, על המזבח היה מלח ואת הפת טובלים במלח, מה יש במלח שדוקא עליו נכרתה הברית?
כולם טובים כולם קדושים כולם אותו דבר, נשמע טוב, מקדם רייטינג ופופולריות, אבל בפועל אמירה זו מכסה על טומאה נוראה
הקטורת היא סם חיים שלימד המלאך של הלא טוב את משה רבינו ובכוחה ללקט את נקודות הטוב הזרוקות ברע ולבטל את כל הלא טוב
פריחת השקד על מטה אהרון היא סמל כתר הכהונה בישראל, מדוע דוקא שקד ומה הקשר לגביעים המשוקדים שבמנורת הזהב
הקנאה מתחילה בחולשה ועייפות מקטנות העולם שהופכות לעצבות שמביאה את הקנאה. הפרגון בנוי על חסינות רוחנית שמחה
בשביל לגימה מתקציבי קורח הם בדו שקרים ולעגו למשה עד שלגמה אותם האדמה, הלגימה של פורים מתקנת את חטאם
קורח הקרח מתקנא בתספורת המיוחדת של אהרון הכהן הגדול וכי היתה זו מריבת תספורות? מה פשר הסיפור יוצא הדופן הזה?
המנהיג הוא צינור הברכה לעם ודרכו מתגלה אור ד', כך הוא מנצח, אבל הכל מותנה בהתבטלות המנהיג אל הקב"ה
מולכם יבואו אנשים צועקים ומתלוננים, ואילו אתם תבואו בלי לכעוס ותנהלו את מלחמת הדעות עם חיוך. סוד הדיבור אל הסלע
מידתיות אינה כסילות שטחית. יש דברים שנראים פעוטים אבל משמעותם עצומה ויש להגיב עליהם בעוצמה במידתיות עמוקה ואמיתית
צריך סבלנות רבה להולכת מהלכים אלוקיים בתסבוכת האנושית. גאולה מחישים בהתחברות לדבר ד' המתגלה בנחישות סבלנית וזריזה
הקב"ה אוסר על משה לכבוש את נחל יבק, אותו נחל עליו התרחש המאבק בין יעקב אבינו לשרו של עשיו. סוד הנחל הזה הוא סוד גאולתנו
היא לב התורה שמביאה לאהבת ד' אמיתית וליכולת ניתוח תורנית הנדרשת גם למאבק העולמי בתעמולה האנטי הלכתית המתחזה למוסרית
מדוע דוקא פרה? כיצד היא מטהרת? מדוע היא מכפרת? פריה ורביה יסוד הטהרה הקדושה והכפרה וגם סוד הגאולה הגדולה
חוסר ההבנה של מצוות פרה אדומה לא בא רק לייצר משמעת בלתי מותנית כלפי הבורא אלא גם לטהר את האמונה מכל הגשמה
ללמד זכות אין פירושו להיות שופט גרוע שמעוות את המציאות אלא פועל טוב שרואה את הטוב הפנימי ומנביעו בעיניו הטובות
השיטה הרומית הנוהגת עד היום בעולם המערבי בנויה על חיבוק משתק ומבלבל ועל תפיסת כל רוחב הנפש היהודית בדברי הבל מהממים
בסופו של דבר, הדיבור האלוקי הנבואי אל האדם אינו אלא מתנת שמים פלאית לראוים לה, ואנו מתקדמים ומצפים לראות בחידושה
כמו זקני תלמידי חכמים שרק הולכים ומחכימים כך גם העוצמה הישראלית רק מתחזקת כי מקורה באור ד' שהולך ואור ללא הפסק
הודאות שבתורת הרב קוק באשר להיותנו בעיצומו של תהליך גאולה צמחה לא רק מהערכת מציאות אלא גם מרזי קץ הגאולה
אור ד' שוכן עלינו ממש בממשותנו הארצית הפרטית והציבורית ועומד במרכז המאבק על אופיה היהודי של מדינתנו
בלעם מנסה לגנוב את סודות המשיח ומסתבך תיאור התנהגותו הכושלת נועד ללמדנו מבעד לכשליו כיצד כן עושים גאולה
איך בלעם החכם שאלוקים מדבר איתו נפל למגלומניה מטורפת עד שראה עצמו חכם יותר מאלוקים? בקורת האמונה הטהורה
קנאות דורשת טהרה שאין כמוה לאיש, רק לפנחס, וותרנות מאידך היא דבר שלילי, הפתרון הוא לעשות הכל מתוך אור כללות ישראל
נוסחת החיים היא חיבור הרמוני של כל הכוחות בסגולת ישראל דוקא ולא בטשטושה וזוהי כהונת פנחס הבאה מיסוד ומלכות של ישראל
שיטת הנוכלות המדינית משתמשת באמצעים של זימה כדי לבקע את החברה הישראלית ולשבור את אידיאליה. מזכיר לכם משהו?
משה מבקש שיקום אחריו מנהיג טוב לישראל והקב"ה משיב לו בקרבן התמיד. מה הקשר בין התמיד לבין המנהיגות בישראל?
כאז כן היום מנגחי תורת ישראל אוחזים בפמיניזם רדיקלי הדוגל במשפט חסד מדומה שמקדם רפורמה הרסנית. אך התורה תנצח
הנכונות ללכת נגד המון רב וטועה על אף כל ההתנגדות ולפעמים אף הביוש הכרוך בכך היא הכרחית באופן מובנה לתיקון העולם
המוטיבציה של חיילינו להכות את האויב צריכה להיות מבוססת על אהבת האדם כשהיא עומדת על האמת האלוקית העמוקה והמבוררת
לחכמי ישראל יש יכולת מופלאה לעלות אל השורש של הנשמות ומשם לסלק את המחסומים המפריעים להתחבר בשמחה לד'
שמות המקומות בעבר הירדן הם שמות הרומזים לספירות בהן נברא העולם ללמדך שקריאת שם היא משיכת והתגלות האור בארץ
כשאויבי ישראל מנסים להילחם בישראל בכח הדיבור זהו ביטוי דוקא להתייבשותם האידיאולוגית ולנצחונם המכריע של ישראל
יש כעס שבא מגאווה מטופשת ויש כעס שבא מאש טהורה שמתקשה לתעל את עצמה אל שביליה הצרים של המציאות הירודה
אורות חיים גנוזים במקומות ומחיים אור ישראל, בכל רגב מאדמת ארץ ישראל יש אור יחודי המכוון לחלק מיוחד בתורה ובחיי ישראל
ההורג נפש בשגגה אינו מוצא מנוח, השמש כמו אינה זורחת עליו, אך יש לו רפואה וכפרה בסוד שבט לוי, עד שהשמש שוב תזרח עליו
מקריעת מי ים סוף המשיכו להמתקת המים במרה ולשתים עשרה עינות מים באילימה זהו המאבק לשמירת מתיקות מי השפע האלוקי
החיים הם תנועה מעגלית שמתחדשת דוקא במימד העומק זהו סוד האושר של החיים הנעלם מעיני המשוטטים עלי אדמות