חז"ל אומרים שחג סוכות הוא חג הנצחון הישראלי ויש להבין מה הקשר בין הסוכה והלולב לרוח הלחימה של חיילינו
הקב"ה מכנה "אחי" את מי שפועל לקרב את אחיו מבני ישראל לוקח אחריות קם ופועל לישועת ישראל ולנצחון הטוב על הרע
אין להפסיק מלחמה בשום אופן עד לנצחון וכך גם במאבק תרבותי פנימי יש להתמיד באהבה עד לתיקון הגדול לטובת הכל
כשהציונות החילונית הולכת ונעלמת ורוב העם חוזר ומתחבר למסורת ישראל המקורית מוכרח הדבר להתבטא בשינוי חברתי עמוק
המילה "עקב" תשמעון משמשת כמילת קוד הצופנת בחובה את הדרכת התורה לבנית מדינה עוצמתית שמרתיעה את אויביה
נחשי המחילות בעזה הם ממשיכי דרך הרוע של החוי שהיו שוכנים במחילות בעזה ותרבותם אותה תרבות שחייבים לכלותה
מוכרחים להבין ולהכיר את שורש החכמה הישראלית ותוכנה האמיתי וגם איך היא משפיעה על העולם כדי שנוכל לממש אותה בהצלחה
משה רבינו אומר: "הוא אביך קנך" ורש"י פירש קנאך קיננך ותיקנך. העומק בדברי רש"י מביא אותנו להבנה עמוקה של קדושת ישראל
בסיומה של שנה מורכבת מוכרחים לרומם את תשובתנו הפרטית מתוך מאמץ רוחני מיוחד לרומם את כלל עם ישראל באהבה
לתפיסה השטחית השקועה בידע טכני יש תחליף מיכני, אז היכן הוא הערך האמיתי היחודי לבינת האדם? סוד מצות הביכורים
תורת ישראל אוסרת על גבר ללבוש לבוש אשה ולהיפך לא רק מטעמי צניעות אלא מעומק עצום שנוגע להופעת העצמיות הכי פנימית שלנו
הזמינות היעילות היחס ועוד יתרונות עצומים יש לבתי דין תורה על פני בית המשפט האזרחי. תכל'ס, אתם בוחרים את השופטים!
מדוע נוקטת התורה בלשון ראיה כשמדובר בברכה ואיך קשורה הברכה להתראות של ישראל בשלושת הרגלים ולברכת המועדים
תפילתו של משה רבינו מהוה בנין אב להבנת עבודת התפילה כמסע רוחני אל עומק פנימיות נשמתו של המתפלל
הזכות להיות מבוני ארץ ישראל ואזרחי מדינת ישראל בדור הגאולה מחייבת גדלות אישית ולאומית. מהו המפתח לגדלות הזו?
תפיסת הצלחה מוטעית גורמת לאנשים להיות עצובים על כי אושרם נתון בידי אחרים, אבל באמת לאושרנו הצלחתנו בידינו
לתופעת הרוח האוניברסלית שתוקפת את הלאומיות הישראלית מבפנים יש שורשים עמוקים בנשמתנו שאנו חייבים להכיר
תורת הרב קוק מלאה באוצרות שטרם נלמדו. כך לדוגמא החזון שנכתב מראש להסברת תופעת השמאל בישראל
הקדושה הישראלית היא קדושה עצמית השוכנת בעצם נשמותינו. מתוך ההבנה היסודית הזו אנו באים לאהבת ישראל ללא שום תנאים.
ההבחנה בין תפיסת "הקומבינות" המצרית לעומת התפיסה האמונית הארץ ישראלית, היא המפתח לקידום הגאולה גם בדורנו
התגלות הקב"ה בישראל ובעולם בכלל נתונה בידי ישראל אשר נבראו להפיץ את אור ד' בתוך המציאות הארצית ולשמח את הכל
הישראליות מחייבת עמידה בגאון וללא מורא משום שרק כך יתגלה אור השם בארץ ומלכות ישראל בארצו תכון לעולם להיות לאור עולם
שנת שמיטה מנערת אותנו מהשגרה המרדימה שנוצלה על ידי אויבינו ומחזקת אותנו להילחם על התחדשות ההויה הישראלית
מהי אותה מילת הלב שהבטיח הקב"ה לישראל כי תתרחש בעת קיבוץ הגלויות ואיך היא באה לידי ביטוי בימינו ובימים שעוד יבואו
המילה הסכת המופיעה באופן יחודי בפרשתנו רומזת לנקודת האיזון הנפשית אשר פותחת את חוש השמיעה הרוחני של האדם
מהו היתד או העוגן השומר על אחיזתנו בארץ ישראל ועל קיומה של מדינת ישראל ואיך זה קשור למצות יתד תהיה לך על אזנך
מרן הרב קוק חזה את התקופה בה מדינת ישראל תגיע להצלחות גדולות ועם זאת העיקר יהיה חסר. הגיע זמן תיקון
מה הקשר בין שמיטת קרקע לשמיטת כספים? מדוע היא נעשית במוצאי שמיטה? מה הקשר לגאולה? איך זה מחזק את שלטון ישראל?
סנגוריה על ישראל מתחילה בביקורת בריאה ולא בעצימת עיניים וממשיכה לעומק המהות הישראלית שמהפכת את הכל לטובה
הדבקות בד' היא מקור החיים שבא מעל החיים ומעניק להם את ערכם ומכוחו יונק כל דבק אנושי לאומי חברתי וזוגי את חיותו
נשיאה במשא הציבורי כלכלי בטחוני וחברתי של ישראל היא חלק מהותי בדרך לרומם ולנשא את העם להתחבר לעצמו זהותו ויעודו
כינוי השכינה שורש נשמותינו בשם 'אני' מבטא את הצורך להתחבר לעצמנו, אבל איך החיבור הזה קשור לרפואתנו השלימה?
מהו הצור האיתן עליו נשענים ישראל במהלך הדורות כיצד הוא פועל ומדוע דוקא הביטוי הזה קשור לגאולת ישראל בדורות האחרונים
אנו מצויים בעיצומה של תקופת המעבר מהציונות החילונית הלאומנית שהפכה לשמאל קיצוני, לציונות שורשית נאמנה לאומית ואוניברסלית
האור והטוב מצוי וגנוז בתוכנו ואינו באמת תלוי בתזמון כזה או אחר אלא בעבודתנו אנו להביא לגילויו ביטויו והופעתו בעולם
זיוף במידות ומשקלות הוא זיוף אישיותי שימשיך לזיוף ביחסי איש ואשה ויגיע אף לזיוף מנהיגותי. תורת ישראל היא איזון אלוקי מדויק
אחדות תנועתית יכולה להיות רק סביב ערך אמתי! אחדות חלולה שאין במרכזה ערך אמתי מקעקעת את כל יסודות הבנין
מעשר שני מושך את ישראל לירושלים כדי להעניק צורה ערכית לחומריות הישראלית לחדש ולהאיר באור הפנימי את כל העשיה הישראלית
עם ישראל זוכה לאורות נשגבים אשר כמו נושרים מגבהי שמים ומושאלים לו בברכת שלום טובה וברכה חיים חן וחסד ורחמים
הדבק הישראלי בנוי מחיבור נשמתי שניזון מהחיבור אל האידאל הישראלי הגנוז בתורה ובמצוות המצוותות אותנו לעם אחד
בארץ ישראל הערכיות במישור הלאומי היא הקובעת נתנקה מכל זיוף ערכי ונשיב את ישראל לזהותה הערכית האמתית והבריאה
שמים עשב מעלה עשן בקטורת. הר סיני עשן כולו בעת קבלת התורה. נסים התרחשו בעשן המערכה. ממתי עשן מוסיף איכות לסביבה?
מצות ביכורים קושרת את ראשית הפרי למחשבה העליונה שבראשית הבריאה אז מדוע מודגשת דוקא שימת הפירות בטנא
היא מחוללת מהפכה ברצון ובנפש ומשיבה את הטבע הישראלי היא השירה הפנימית שצריכה להתפשט על כל גדות החיים הישראליים
עבד מבטל אישיותו לרבו ולעומתו המלך מולך על עמו אז מדוע לכנות את המלך עבד לעם קדוש? רז הענווה המלכותית בישראל
היכולת למשוך את האור הרוחני העילאי ביותר אל פינות המציאות הקטנות ביותר היא היכולת המלכותית הישראלית שתגאל את העולם
הגשמיות של ארץ ישראל אינה מסכנת את הרוחניות הישראלית אלא מצמיחה אותה על ידי מורי דרך אנשי אמונה בעלי רזי תורה
ירידת האור האלוקי למציאות העולמית מוכרחה לעמוד על נקודת האיזון התורנית המדויקת שמעבר לה נפערת תהום מוסרית מסוכנת
לצד הפערים מתפתחת שמנות ישראלית שמחייבת עמקות אמונית אשר תדע לחבר את ההצלחה הכלכלית להתעלות מוסרית
עיון לעומק מאפייני הגאולה האחרונה המתוארת בתורה יסייע בידינו להתחבר לעצמנו לדורנו להבנה מה ד' אלוקינו מצפה מאיתנו
מדוע עומדת שמחת ההתחדשות במרכז כל עבודת ד'? מדוע שמחים ביום ראש השנה? ואיך כל זה קשור לשופר?
רחב על הגג, שאול על הגג, דוד על הגג, משיח על הגג, מעקה לגג אינו רק מצוה בטיחותית אלא התוכן העמוק של גאולת העולם
מדוע מוצמד המלך לספר תורה? למה הוא צריך שני ספרי תורה חדשים משלו? רמזי דגם המנהיגות הישראלית האידיאלית
תורת ארץ ישראל מגלה את הדרור הנשמתי הגנוז בגבולות התורה שבכוחו להרחיב את התפשטות האור על כל מערכות חיינו
תורה מופיעה מתוך הממשות הארץ ישראלית. המאבק להשבת הישראליות המקורית של תורה הוא בהכרח מאבק על המדינה
ההידרדרות הרוחנית מעידה על תום עידן המריחה האידיאולוגית לטובת התחברות האומה מחדש לאמונתה וערכיה המקוריים
ההכרזה שהנה משה מבאר את התורה ממשיכה לתאור מלחמות. לומר לך, מן הבאר של תורה יונק הצבא את כוחו לנצח
וזאת הברכה ובזאת יבוא אהרון השכינה הקדושה הרמוזה במילה וזאת היא מקור הברכה והכפרה היורדת ושורה במדינת ישראל
לא פשרנות דתית אלא אש התורה והדקדוק במצוות היא אשר תביא את הראיה העמוקה ואור החסד הנדרשים לאחדות והתפתחות
כשהעולם יזוקק נוכל לראות בבירור כי מאחורי כל מהלך כל ארוע בעולם מכל סוג עומד הקב"ה ובאמת סוכת דוד מעולם לא נפלה
אות ה"א שעומדת כמילה לבדה באמצע שירת האזינו מגלה את מהות הישראליות שמתעלה בתקיעת שופר
במעמד הקהל היו נקהלים כל עם ישראל גברים נשים וטף, לשמוע דוקא את המלך קורא בתורה, מדוע לא הכהן או ראש הסנהדרין?
מה שעושה את התורה קרובה אלינו בקרבה פנימית נשמתית זה תורה שבעל פה שפועלת ועושה עם קדושת הברית ולימוד פנימיות
מעיין התשובה גנוז באדמת ארץ ישראל, חולשה בקיבוץ גלויות בתוספת 800 אלף יורדים מצריכים תשובה ארץ ישראלית
קדושת כללות ישראל אינה בחירית אלא אלוקית מוחלטת עד שבכל יהודי שוכן האור ומתוך האור הכללי הזה יאיר העולם כולו
קביעות היא מוסריות, אבל התנועה מאפשרת התעלות, היציבות באה מקביעות אמונית מחוברת לד' בתוך התנועה המתמודדת
מתוך הגלויות והנפילות עולה היא גבורת התשובה המלקטת ניצוצות דוקא מהחושך וההתמודדויות והופכת אותם לשמחה גדולה
התודה המודה על האמת ומכירה בטוב שהקב"ה משפיע, היא אוצר כל הטוב והשפע והיא הממלאה את ליבו של האדם בשמחה
כשאדם זוכה ללב של דעת הוא כאילו נברא מחדש ומקבל עינים שרואות ואזנים ששומעות עמקות חיים שמעולם עוד לא חווה
מי שמתעלה אל התוך הפנימי הנשמתי שלו יכול לעלות מעל הזמן ולהתחבר לעבר ולעתיד ולשתות ממעיין הנעורים הנצחי
אומר הרב קוק: דבקות אלוקית שאינה מתחברת לחיים היא הזיה בטלנית וזו המתחברת לעולם העשיה היא מקור השפע לחיים
מה יש להבטיח עליונות לעם ישראל שבטבעו אינו מחפש שום עליונות על אדם וכל כולו ענווה מוסרית צרופה ואהבת כל האדם
תשובה אמיתית כוללת לא רק את פרטי מעשינו אלא גם את האכפתיות מכל יהודי ויהודי מכל עם ישראל בכל מישורי חייו
דוקא משום שפסקה זוהמת הנחש מישראל בהר סיני ועצמותנו תמיד קדושה, ההתמודדות היצרית של ישראל עוצמתית לאין ערוך
דימוי המשיחיות כהזיה חסרת סבלנות נוצר מבורות כי היכלו של משיח הוא דוקא היכל הסבלנות לתהליכי התפתחות מורכבים
כנס תנועת רוח ירושלמית לכבוד ג' אלול תשע"ו, שהתקיים בבית הרב קוק בנושא 'מרימים את הרוח', עם הרב יוסף טולידאנו הרב שאול פיינה הרב...
השופט הנביא הכהן וגם המלך עסוקים במשיכת אור ד' לעולם העשיה לרומם אותו אל הקודש. מתוך כנס רוח ירושלמית, ג' אלול תשע"ו, בנושא -...
הנביא צריך מתוך חיבור לכלל ישראל להתעלות בתוך נשמתו כדי לזכות לגילוי נשמתי של עצמות חייו וברחמי שמים לזכות לנבואה
חזרנו לארץ ישראל אבל עוד לא באמת עיכלנו את חשיבות המקום להארת אור ד' בתוכנו ובכלל זה לבהירות החשיבה המשפטית שלנו
ראיית העיניים אינה רק ענין של עדשות טבעיות או מזכוכית אלא היטהרות המביאה את האדם ליכולת ראיה לעומק הרוחני של המצוי
הברכה באה מן האינסוף מעל לשליטת העין המצמצמת או לעין הרע, וזוהי היכולת הישראלית להתברך ממקום שמעל לגשמיות הגבולית
הישרות היא הטבעיות האלוקית שבאדם הנוהג ביושר בתוך כל סיבוכי העולם, החינוך לישרות אפשרי רק על ידי לימוד תורה
דוקא על הר עיבל לעשות מזבח לאכול מהשלמים ולשמוח? האם אין זה הר הקללה? עומקה של אמונה המביאה לאהבה ושמחה
שיא האמונה היהודית ושורש הקיום היהודי מחוברים נצחית לקדושה שבמימד המקום המתגלה יחודית בקדושת הר הבית
תפקיד יראת שמים להביא את האדם לפתיחת שערי הלב באהבה עצומה שתביא להתפשטות נשמתית כובשת שתנצח את הכל
כשעם ישראל יסיים בעבודתו הפרטנית והעקבית למשוך את אורות העבר לתיקון העתיד אז נזכה באמת לגילוי האורות הגדולים
מי שמתחבר עם התורה במיזוג הוויתי ושומע את מנגינתה הפנימית רואה את האור שבפרטים הקטנים עם כל סיבוכיהם העולמיים
בתפילין האור יורד למוח החושב וממשיך למוח שבעורף וממנו קדימה אל הפה, לעומת ערפו של פרעה שהתאמץ להשאיר את האור בעורף
מדוע לומר לעם הסגולה אתם עם קשה עורף? מה פשר המחמאה הזו? קשיות העורף של המאמינים הגדולים שמנצחים את העולם כולו
תכונותיה של ארץ ישראל פירותיה מעיינותיה נופיה והאקלים שלה מסייעים להתגלות אור ד' ותורתו בתוכנו. צאו לטייל בארץ
הקריאה המהוה את שיא אמונתנו בד' אחד שברא את כל העולם פותחת בקריאה לישראל דוקא. מדוע? וכי יחוד הבורא נוגע רק אלינו?
אברהם העברי, ויעבור ד', ויתעבר ד', כי לא תעבור את הירדן, סוד תפילת משה המבקש לגלות את אור העתיד בחייו, וויתורו למען הכלל
באנו לארץ ישראל המסוגלת לאהבת ד', אבל מחוסר לימוד פנימיות, עדיין איננו יודעים שאהבת ד' היא הגילוי של עצם פנימיות חיינו
ההבדל הגדול בין מי שלומד מבין וזוכר למי שלומד מבין זוכר וגם מרגיש דבקות פנימית הוא שמביא את העולם לאחדותו הכללית
ארבעה שמות שונים מזכירה התורה לחרמון. מדוע? בתהלים מדובר על טל חרמון שיורד על הררי ציון. איך מגיע הטל מחרמון לציון?
כשהמנהיג מתוקן העם מתוקן, לא בוחרים מנהיג על פי מחיר המעדן או הטלפון הנייד, עם ישראל צריך מנהיגות שורשית שיוזמת גאולה
מצות כיבוש וישוב ארץ ישראל עומדת במרכז עבודת ד' בדורנו אך מי מאומות העולם שאינו מורד בשלטוננו על הארץ יוכל לשבת כאן
מדוע בתורה היא נקראת ירחו ובנביא יריחו, למה יהושע כובשה בשבת ומחרימה, מדוע עיקר הירדן הוא מול יריחו, סוד מנעולה של הארץ
כל המצוות ניתנו לקיימן בארץ ישראל ואפילו המלאכה הנעשית בארץ מתקנת את העולם ולכן כאן יש ללכת לעבודה באורות
מקור הליברליות בהתבסמות וזיכוך העולם אך יש להיזהר מפינות באנושיות שעדיין נותרו בלתי מתוקנות ומנסות לנצלה